پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۰۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شهردار شیراز گفت: معرفی ظرفیت های شیراز در سطح ملی و بین المللی در جهت برندسازی شیراز باید توسط صدا و سیما انجام شود.

به گزارش پیام خبر، احسان اصنافی در نشستی با مدیرکل و مدیران ارشد صدا و سیمای مرکز استان فارس گفت: اقدامات شهرداری در همه حوزه ها باید توسط رسانه ها و ابزارهای ارتباطی به شهروندان معرفی شود، صدا و سیما را مجموعه ای امین و همراه با شهرداری در این مسیر می دانیم. شهردار شیراز ادامه داد: در راستای ارتقای برند شهر شیراز در عرصه جهانی موارد همچون برند گردشگری و توریست درمانی را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم با افزایش ظرفیت ها و ارائه تسهیلات مختلف سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کنیم. وی اضافه کرد: در خصوص معرفی ظرفیت های شیراز در سطح ملی و بین المللی و برندسازی شیراز از همکاری های صدا و سیما استفاده خواهیم کرد. اصنافی با تاکید بر لزوم آمادگی برای دوران پساکرونا، افزود: افزایش حجم سفرهای درون شهری پس از اتمام بیماری کرونا یکی از موضوعاتی است که نیازمند برنامه ریزی و تصمیم گیری های جدی است و بهره برداری از بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی یکی از مهمترین اقدامات برای رفع گره ترافیکی در سایر معابر و کنترل ترافیک و سفرهای درون شهری شریان شرقی – غربی شهر است. شهردار شیراز تصریح کرد: با توجه به این موضوعات خواستار همکاری صداوسیما در خصوص احداث چپگرد جام جم هستیم تا این مشکل شهری حل شود، ما نیز با تمام توان و ظرفیت های خود برای حل این موضوع تلاش می کنیم تا بتوانیم در ابتدا فاز نخست پروژه که پل ارتباطی است اجرا شود و فازهای دیگر را پس از آن اجرا کنیم. تقی سهرابی در این نشست گفت: به عنوان بازوی رسانه ای در کنار شما هستیم تا به برنامه ریزی ها، سیاستگذاری ها و افقی را که برای شهر و شهرداری ترسیم کرده اید، دست یابید و بتوانیم زندگی خوب را برای شهروندان و فضایی مناسب را برای مسافران و زوار فراهم کنید. مدیرکل صدا و سیمای فارس ادامه داد:وظیفه خود می دانیم با تهیه برنامه هایی به ویژه در حوزه آموزش شهروندی گامی موثر در همراهی با شهرداری برداریم، برای موفقیت شما و تیم همراهتان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. وی افزود: مجموعه برنامه ها و پروژه هایی که شهرداری در شهر می خواهد اجرا کند، نیازمند اطلاع رسانی است تا از سویی افکار عمومی از اقدامات آگاه شود و از سوی دیگر تاب آوری شهروندان در خصوص مسائلی همچون ایجاد ترافیک اطراف کارگاه های عمرانی افزایش یابد. سهرابی اضافه کرد: برای انجام کارهای فرهنگی و عمرانی نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم و رسانه وظیفه دارد با تولید برنامه هایی جاذب سرمایه و نشان دادن ظرفیت های شیراز در جذب سرمایه گذار بسیار موثر باشد، باید تلاش کنیم به جای اینکه سرمایه به خارج از مرزهای ایران برود به سمت شهرهایی همچون شیراز سرازیر شود. وی با اشاره به لزوم اقدامات با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) تصریح کرد:  گردشگری مذهبی می تواند اقتصاد شهر در حوزه های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد و سرمایه گذاری در این حوزه ها می تواند به نفع شهر باشد. مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به افزایش حجم سفرها به شیراز بعد از اتمام کرونا بیان کرد: شهر و شهروندان باید آمادگی این میزبانی را داشته باشند و اطلاع رسانی درخصوص این موضوع می تواند بسیار اثرگذار باشد، پیشنهاد می کنم کمیته ای مشترک برای تبیین فرصت ها و چالش های شهر شیراز در دوران پس از کرونا تشکیل شود و برنامه ریزی هایی منطبق با این موضوع را در دستور کار قرار دهیم. وی با تاکیید بر احداث چپگرد جام جم گفت: این پروژه در زندگی مردم تاثیرگذار است و ما در صداوسیما مایل نیستیم در آرامش مردم خللی ایجاد شود با همین رویکرد برای اجرای این طرح با قید فوریت رایزنی و با حوزه های مختلف گفتگو خواهم کرد تا انشاالله این موضوع به نتیجه مطلوب برسد. آرش فرج زاده نیز در این نشست گفت: بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در محل تقاطع با بولوار جمهوری اسلامی دچار مشکل است و پیش از این نیز تلاش هایی برای احداث چپگرد جام جم و رفع این مشکل شده بود که بی نتیجه ماند اما با توجه به بزرگی پروژه و نقش مهم آن در بهبود وضعیت ترافیکی شهر ضروری است این مشکلات حل شود. قائم مقام شهردار شیراز ادامه داد: تلاش شده است طراحی پروژه چپگرد جام جم به گونه ای انجام شود که کمترین تملک را از مجموعه صداوسیما داشته باشیم، امیدوار هستیم در این دوره با برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده و با کمک صدا و سیما بتوانیم این مشکل را حل، گره ترافیک معابری همچون بولوار شهید چمران را مرتفع کنیم و رضایت مندی شهروندان را افزایش دهیم. اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: در طراحی تقاطع جام جم تلاش کردیم حداقل میزان تملک و در حدود هزار مترمربع را از مجموعه صدا و سیما داشته باشیم، برای بهره برداری از پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی تلاش می کنیم اما برای تکمیل خدمت رسانی در این محور ضروری است چپگرد جام جم اجرا شود. حمید جورکش مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز در این جلسه گفت:  تعامل خوبی در پوشش خبری و همکاری صدا و سیما در انعکاس و اطلاع رسانی از پروژه ها و رویدادهای مدیریت شهری داشته ایم ، از دی ماه سال گذشته تاکنون ۸  برنامه رادیو و تلویزیونی با همکاری سازمان صدا و سیمای مرکز فارس شامل «شهر و شهروند» و «شهرراز» به صورت گفتگو محور، برنامه های «فرهنگ شهر»، «نمایشنامه کوتاه رادیویی (psa)» و «شهرخوب شهروند خوب» با محوریت آموزش فرهنگ شهروندی، برنامه «سلام کاکو» با ماهیت اطلاع رسانی و امیدبخشی، برنامه «من شیرازم» با محوریت معرفی پروژه‌های شهرداری و برنامه «دوربین ۱۳۷» با موضوع پیگیری مشکلات شهروندان و در مجموع به تعداد ۳۰۳ برنامه پخش شده است.

 

کد خبر 156169

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید