پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ۱۷:۴۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از اتمام ساخت چهار تقاطع غیرهمسطح کمربندی جنوب با تایید شورای شهر به شهرداری شیراز واگذار می شود و تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر حلقه دوم کمربندی جنوب که از سیاخ دارنگون می‌گذرد خواهد بود.

به گزارش پیام خبر، جعفر قادری در جلسه ای  که به منظور تعیین تکلیف کمربندی جنوب شیراز در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد افزود: در این جلسه مقرر شد که از مجموعه چهار تقاطع اولویت دار غیرهمسطح کمربندی، دو تقاطع توسط شهرداری شیراز و دو تقاطع هم توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شود.

وی ادامه داد: بعد از اتمام ساخت این تقاطع های غیرهمسطح این بزرگراه با تایید شورای شهر به شهرداری شیراز واگذار شود و تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر حلقه دوم کمربندی جنوب که از سیاخ دارنگون می‌گذرد باشد. او اظهار داشت: در مورد کمربندی شمال شرق شیراز هم بنا شد که ظرف دو هفته آینده تحویل زمین به  شرکت سرمایه گذار انجام شده و عملیات اجرایی توسط شهرداری و شرکت آرشینکوه به عنوان شرکای وزرارت راه آغاز شود. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه در خصوص قطعات هفت و هشت آزاد راه شیراز - اصفهان هم مقرر شد روال اداری امضای قرارداد ادامه ساخت و تکمیل قطعه هفت و آغاز عملیات اجرایی قطعه هشت ظرف ۲ ماه آتی انجام و این کار عملیاتی شود. قادری گفت: در خصوص تامین مالی باقیمانده قطعات یک تا ۶ این آزادراه نیز بنا شد که نمایندگان پیگیر حضور معاون اول رئیس جمهوری،  وزیر راه و شهرسازی، وزیر دفاع و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان فارس برای انجام بازدید از این پروژه و برگزاری جلساتی پیرامون آن باشند. وی اظهار داشت: در بحث تقاطع غیرهمسطح زیباشهر هم مقرر شد ظرف ۲ ماه آینده حداقل دو طرح جدید برای رفع نواقص آن آماده شده و هر کدام از طرح‌ها که در استان تصویب شود توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا شود. او ادامه داد: در خصوص قطعه کوار - فیروزآباد بزرگراه شیراز - عسلویه هم بنا شد که کسری منابع با تامین مالی از طریق ماده ۵۶ قانون الحاق توسط نمایندگان استان دنبال شود.

 

کد خبر 184227

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید