جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۶
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: ۱۷۰ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که ۲۳ نقطه از آن کاملا برطرف شده که ۶۵ درصد از آن در محورهای اصلی است، ۲۱ نقطه در حال اجرا، ۲۰ نقطه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۸۰ درصد از اعتبارات ملی و ۴۰ تقطه در مرحله طراحی و آغاز قرار دارد که به ازای هر نقطه ۵ میلیارد ریال برای طرح های زودبازده و۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های دیربازده ها نیاز است.

به گزارش پیام خبر، علیرضا سیاهپور  در نشست خبری هفته «حمل و نقل، راهداری و رانندگان» با اشاره پیشینه نامگذاری این هفته، گفت: بیشترین سختی های راهداری متعلق به شروع فصل زمستان و آغاز بارندگی ها و برف است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه حمل و نقل زیربنای اقتصاد است، تصریح کرد: با اعتصاب رانندگان این اصل به اثبات رسید، اداره راهداری و حمل و نقل سعی در تسهیل مشکلات این حوزه دارد.

وی افزود: در مناسبت ها و زمان های خاص اداره راهداری با بکارگیری کلیه توان سعی در خدمات رسانی دارد که می توان به سفرهای تابستانی، عید نوروز، پیاده روی اربعین و... اشاره کرد.

سیاهپور با اشاره به ادغام راهداری و حمل و نقل طی ۲ سال گذشته، بیان کرد: این ادغام نتایج مثبتی داشته و سبب تسریع در پیشبرد امور شده است، رانندگان، صاحبان کالا و خریداران به دلیل تحریم سال سختی رو سپری کردند و همین امر سبب ایجاد مشکلات و اختلافاتی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اعتصابات رانندگان و برگزاری جلسات با نمایندگان رانندگان و نمایندگان وزارتخانه ها تصریح کرد: طبق قانون ۵۰ درصد از بیمه رانندگان را دولت پرداخت می کرد که امسال به دلایل مشکلات اقتصادی، دولت قادر به پرداخت نبود و آن را به عهده رانندگان گذاشت که سبب نارضایتی آنها شد.

وی با اشاره به اصلاحات قانونی رانندگان و لحاظ قانون مشاغل سخت و زود بازنشستگی برای رانندگی و ارسال به مجلس برای تامین اعتبارات، گفت: تلفات اتوبوس در هفت ماهه اول سال با کاهش ۵۳ درصدی رو به رو بود که به دلیل سامانه سپهتن بود که سرعت اتوبوس ها را کنترل کرده و اطلاعاتی را به رانندگان داده می شد.

سیاهپور با تاکید بر لزوم زیرساخت ها برای نصب سامانه سپهتن برای وزارت نفت، عنوان کرد: هزینه تعمیرات و نگهداری ناوگان به رشد ۲۰۰ درصدی رسید و دولت لاستیک را جزو کالای اساسی قرار داد و ارز یارانه ای برای آن درنظر گرفت، سهم فارس ۱۰ درصد از تولیدات لاستیک است و تاکنون ۳۲ هزار حلقه بین رانندگان توزیع شده، یکصد درصد حمل و نقل فرآوردهای نفتی یک جفت لاستیک و ۵۸ درصد از حمل و تقل عمومی یک جفت لاستیک دریافت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: یک میلیون و نیم از حلقه لاستیک ها تولید ملی، سه میلیون و نیم قاچاق و ۵۰۰ هزار به صورت قانونی وارد شده که اکنون قاچاق به طور کامل کنترل شده است و نظارت سختی انجام می شود.

وی افزود: ۲ میلیون حلقه لاستیک تا پایان امسال اعلام نیاز و تاکنون ۵۰۰ حلقه ثبت سفارش و حدود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک تاکنون وارد شده است، که از این مقدار ۱۰ درصد سهم استان فارس است.

سیاهپور با اشاره به نگرانی رانندگان از شفاف سازی قیمت ها، یادآور شد: قیمت حداقلی، قیمت توافقی و قیمت بازاریابی یا دلالی سبب بروز مشکلاتی شده بود که بیشترین سود را دلال ها دریافت می کردند که البته در فارس کمتر مشاهده شد برای حل این مشکل پیشنهاد تعیین نرخ داده شد که به صورت تُن کیلومتر با احتساب هزینه ها محاسبه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خبر داد: سعی می شود در یک ماهه آینده کلیه قیمت های حمل و نقل بر اساس تن کیلومتری تعیین شود و بعد از آن اداره راهداری بر این موضوع نظارت کند.

وی با اشاره به مشکلات بیمه تکمیلی بیان کرد: از سهمیه ۹۰۰ هزار نفری ۷۶۰ هزار نفر در کشور ثبت نام کردند که در فارس ۵۶ هزار راننده حمل و تقل کالا و ۶ هزار و ۴۰۰ راننده حمل و تقل عمومی داریم که با این آمارها در رده ۱۲ شکایات رانندگان قرار داریم.

سیاهپور با بیان اینکه عمر ناوگان حمل و نقل فارس از عمر متوسط کمتر بوده و شرایط مناسبی دارد عنوان کرد: قانون جدید در مورد سن فرسودگی هنوز قانون اجرایی نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: ۱۷۰ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که ۲۳ نقطه از آن کاملا برطرف شده که ۶۵ درصد از آن در محورهای اصلی است، ۲۱ نقطه در حال اجرا، ۲۰ نقطه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۸۰ درصد از اعتبارات ملی و ۴۰ تقطه در مرحله طراحی و آغاز قرار دارد که به ازای هر نقطه ۵ میلیارد ریال برای طرح های زودبازده و۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های دیربازده ها نیاز است.

وی بیان کرد: ۱۴۶ دوربین ثبت تخلف وجود دارد که ۴۵ دوربین در دست نصب است و طول عمر ناوگان فارس برای اتوبوس ۱۰ سال، برای مینی بوس ۱۹ سال و برای سواری ۱۰ سال است.

سیاهپور با اشاره به تعمیرات پل ها با وجود کمبود اعتبارات، تصریح کرد: به ازای هر جانباخته ۲۸۰ میلیون نقد و برای هر فرد ۳۵ ساله فوت بر اثر تصادف دولت حداقل ۶۰ میلیارد ریال متضرر می شود و انتظار می رود رسانه ها در بخش تخطی از سرعت فرهنگ سازی کنند، چرا که به ازای هر پنج کیلومتر افزایش سرعت ۲۰ درصد احتمال تصادف افزایش می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از تصادفات عید نوروز به دلیل رانندگی در مستی اتفاق افتاده است.

 

کد خبر 18425

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید