جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم های ایتالیا و آرژانتین برای قهرمانی در جام فینالیسیما، رقابتی جذاب را برگزار خواهند کرد.
به گزارش پیام خبر، دیدار فینالیسیما میان ایتالیا قهرمان جام ملت های اروپا و آرژانتین قهرمان جام کوپا آمریکا ، ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه چهارشنبه یازدهم خردادماه به میزبانی ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می شود.
لاجوردی پوشان ایتالیا که پس از قهرمانی در جام ملت های اروپا، حال و روز خوشی را تجربه نکردند و به شکلی عجیب و باورنکردنی برای دومین دوره پیاپی از رسیدن به جام جهانی بازماندند، تنها برای التیام هواداران برای کسب پیروزی مقابل آرژانتین و بالابردن جام بین قاره ای تلاش می کنند.
در طرف مقابل آلبی سلسته که مدت ها است طعم شکست را نچشیده و با تیمی یکدست مقتدرانه جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کرد برای پیروزی بر ایتالیا و به رخ کشیدن قدرتش به حریفان پیش از آغاز جام جهانی، از انگیزه بسیاری برخوردار است.
این مسابقه آخرین دیدار ملی جورجو کیه لینی مدافع باسابقه ایتالیا نیز محسوب می شود.
ایتالیایی همچنین برای آخرین بار پیراهن کمپانی پوما را بر تن می کنند و پس از دیدار با آرژانتین، تولید پوشاک آتزوری برعهده ادیداس خواهد بود.
طبق قراردادی که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و یوفا منعقد کرده‌اند، تا سال ۲۰۲۸ قهرمان جام ملت‌های اروپا در چارچوب دیدار فینالیسیما به مصاف قهرمان کوپا آمریکا خواهد رفت. دیدار ایتالیا و آرژانتین نخستین دوره از این رقابت‌ها است که به تایید فیفا رسیده و روز چهارشنبه قهرمان آن در ورزشگاه ومبلی مشخص خواهد شد.
پیش از این دیدار، این رقابت تنها دو بار و با عنوان جام آرتمیو فرانکی برگزار شد که هرگز مورد تایید فیفا قرار نگرفت تا به عنوان جامی غیر رسمی تلقی شود که در سال ۱۹۸۵ فرانسه و سال ۱۹۹۳ آرژانتین، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.
۱۲۱۴/ن

 

کد خبر 191053

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید