جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۳۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیر کل مخابرات فارس بیان اینکه افزایش تعرفه بخشی از مشکلات شرکت مخابرات را کاهش می دهد و منجر به توسعه خواهد شد گفت:یکی از مشکلات ما اینست که تعرفه 12 سال است تغییر نداشته است و به مرزی رسیده است که احتمال مرگ شرکت وجود دارد.

به گزارش پیام خبر، فرشید ایزدی در جمع خبرنگاران به لزوم منطقی شدن تعرفه های مخابراتی اشاره کرد و گفت: سه محور نیروی انسانی، شبکه و مخابرات و همچنین توسعه در این رابطه وجود دارد که نیروی انسانی و پرداخت به موقع حقوق پرسنل در اولویت است .

مدیر کل مخابرات فارس با اشاره به عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان در ماه گذشته افزود: با توجه به مشکلات هزینه ای در مخابرات کشور حتی برای پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان با مشکل مواجه شدیم که ریشه اصلی مشکلات عدم تطابق درآمد و هزینه در این شرکت است.
وی ادامه داد:تعرفه مخابراتی ۱۲ سال است که تغییر نکرده است و متاسفانه سیاست تعرفه سرکوب شده که با این امر ما نتوانستیم حتی مطالبات بازنشستگان را به موقع پرداخت کنیم.
وی به مطالبات پیمانکاران نیز اشاره کرد و گفت:مطالبات پیمانکاران نیز زیاد شده است به طوری که و برخی اوقات در مناقصه شرکت نمی کند و به طور مثال 20 میلیارد تومان در طرح USO طلب دارند.

وی به عدم جذب نیرو طی چند سال گذشته تا کنون اشاره کرد و افزود: سالهاست مخابرات نیرو نتوانسته جذب کند و جایگزین بازنشستگان نیرو نگرفته ایم.
مدیر کل مخابرات فارس اظهار داشت:در بحث تولید و اشتغال توسعه کاهش پیدا کرده است خرید ها هم کاهش یافته است وقتی مخابرات نتواند از کارخانجات خرید کند به طبع کارخانه ها هم به ورطه ورشکستگی پیش می روند و این امر سلسله وار به هم متصل هست.

ایزدی با بیان اینکه در بحث شبکه توسعه مثل قبل نیست افزود: خیلی نقاط درخواست تلفن دارند نمی توانیم ارائه دهیم چرا که توسعه دچار مشکل شده است.
مدیر کل مخابرات فارس به درآمد ۴ میلیاردی اپراتور جهانی اشاره کرد و گفت:در اپراتور های جهانی بین ۱۶ تا ۲۰ درصد درآمد صرف توسعه و ده درصد صرف نگهداری و تجهیزات یدکی می‌کنند اما در ایران چون درآمد افزایش پیدا نکرده درآمد زایی نداریم و همین درآمد کم نیز کفاف پشتیبانی و حقوق نمی‌دهد.

ایزدی افزود: شبکه adsl سه مرحله برای انجامش وجود دارد یک اپراتور حداکثر پوشش انجام می دهد بعد کیفیت انجام می دهند سپس تکنولوژی عوض کنند که اگر درآمد و هزینه هم خوانی نداشته باشد اپراتور متوقف می شود.

وی در ادامه به تبدیل کابل مسی به کابل نوری برای جلوگیری از سرقت اشاره کرد و تصریح کرد:از ابتدای امسال این امر در ۱۲ شهرستان انجام شده که در حال توسعه هستیم .

ایزدی با تاکید بر اینکه برای رشد تمامی زیرساخت ها باید شبکه مخابرات را تقویت کنیم افزود:تمام شرکت ها و بانک ها از زیرساخت مخابرات استفاده می کنند و کوچکترین اختلال در مخابرات همه کارها دچار مشکل می شود که این شبکه عظیم متاسفانه سال ها تعرفه مسدود و بن بست شده و باید تقویت شود عدم تقویت دچار مشکل می شود .

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه بخشی از مشکلات شرکت مخابرات را کاهش می دهد گفت:یکی از مشکلات ما اینست که تعرفه 12 سال است تغییر نداشته است و به مرزی رسیده است که احتمال مرگ شرکت وجود دارد و یکی از راه حل ها افزایش تعرفه است که جدولی در شورای رقابت طراحی شده ولی هنوز ابلاع نشده است.

ایزدی با بیان اینکه اینترنت، خطوط تلفن ثابت و خدمات سایر اپراتور ها از جمله محل های درآمد مخابرات است گفت:
میانگین درآمدهر خط تلفن ثابت 6 تا 6 هزار و 500 تومان است و 16 تا 17 هزار تومان هزینه نگهداری آن خط است.

وی تعداد مشترکین 2020 مخابرات را کمتر از 200 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از دو‌میلیون شماره فعال یک و نیم میلیون نفر مشترک فعال داریم و سود آنچنانی در بحث ADSL برای مخابرات وجود ندارد.

ایزدی با بیان اینکه به محض مشکل مالی حل شود تجهیزات و توسعه افزایش پیدا خواهد کرد گفت:البته مخابرات طی این مدت مخابرات بیکار ننشسته است در این راستا در تلفن ثابت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تلفن ثابت در استان نصب و راه اندازی، ۱۴۹ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده ۱۶۹۶۸ adsl واگذار و ۵۸۶ vdsl واگذار شده که۵۸۵ مورد ftth در بحث توسعه کار انجام شده است و از ابتدای امسال در شیراز وصدرا ۲۵ سایت جدید نصب کردیم و در شیراز پنجاه سایت ارتقا دادیم تکنولوژی افزایش پیدا کرده است.

ایزدی خاطرنشان کرد:برای هر خط تلفن ثابت 6 و نیم میلیون تومان هزینه دایر کردن می شود که 200 هزار تومان فروش می کنیم.

 

کد خبر 202590

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید