جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۵۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس گفت: در نمایش «محشر» به نقش عمل صالح و عمل فاسد در چگونگی زندگی پس از مرگ تاکیدات خوبی شده است.

به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام حسن قانع، با حضور در محل اجرای نمایش «محشر» گفت: امشب توفیق حضور در جمع مردم ولایت مدار سومین حرم اهل بیت (ع) را داشتم که از نمایش محشر که دارای محتوای مذهبی و دینی است، استقبال پرشوری کرده اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: از تمام دست اندرکاران تهیه «محشر»، شهرداری شیراز، مجموعه سپاه فجر، سازمان اوج و تمام اجراکنندگان این رویداد فاخر فرهنگی تشکر می کنم و معتقدم محشر دارای استانداردهای لازم یک اجرای زنده را داشت و از نور و صدا و صحنه به زیبایی برای خلق یک فضای نمایشی و فضای معنوی استفاده شده و بر مخاطب تاثیر مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: «محشر» دارای غنای رسانه ای و محتوایی است و به موضوع معاد به خوبی می پردازد و به گفته پیامبر اسلام، زیاد یاد کردن از مرگ را مورد تاکید قرار داده اند و محشر یک کار زنده تاثیرگذار است که از آیات قرآن و روایات برگرفته شده و به آموزه های ولایت، زیارت امام حسین (ع)، شهادت و شهدا و ... به خوبی پرداخته است و در کنار عمل صالح و عمل فاسد، مسئله ایمان مطرح است که عمل صالح، سوخت ایمان را تامین می کند و در نمایش «محشر» شاهد تمرکز خوبی بر عمل صالح و فاسد هستیم و لازم است بر مقوله ایمان و مباحث اصول دین اسلام می توان بیشتر در این نمایش پرداخت.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین یک واجب فوری قطعی عینی و مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و در «محشر» برای نشان دادن ظرفیت های حاکمیت و حکومت اسلامی و خصوصا نظام اسلامی می توان اقدامات بیشتری در پیش گرفت.

 

کد خبر 202606

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید