جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۵:۰۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ مهر در مدارس فارس نواخته شد

همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسئولان در دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه(س) عشایری شیراز و دیگر مناطق شهری و روستایی استان فارس به صدا در آمد.

به گزارش پیام خبر،استاندار فارس در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با ابراز خرسندی از بازگشایی حضوری مدارس پس از دو سال وقفه گفت: امسال بیش از ۹۴۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان وارد مدارس خواهند شد و تمامی تمهیدات بازگشایی حضوری مدارس استان اندیشیده شده و دانش‌آموزان در بیش از ۴۲ هزار کلاس درس حاضر می‌شوند.

دکتر محمد هادی ایمانیه حضورمسئولان و نواختن زنگ مهر در دبیرستان عشایری را نشانه ذوق و سلیقه مسئولان امر دانست و افزود: بسیار خرسندیم از اینکه آغاز سال تحصیلی را از مدرسه عشایری شروع کردیم چرا که دختران جوان باسواد و باغیرت عشایر ما که در این مدرسه تحصیل می‌کنند نمادی هستند برای تمام دانش‌آموزان استان که با همت، با غیرت و با احساس انگیزه بالا بتوانند در کسب علم و دانش تلاش کنند و کشور ما را در مسیر پیشرفت و توسعه پیش ببرند.

استاندار فارس در ادامه به یک طرح ابتکاری در استان در قالب طرح «جوانان گام دوم انقلاب» اشاره کرد و اظهار داشت: فارس همیشه پیشرو بوده و در این راستا در طرحی که با همت تعدادی از جوانان خودجوش و با همکاری آموزش و پرورش استان، کار خود را از چهار ناحیه شیراز در راستای توسعه فرهنگ گام دومی که مبتنی بر فعالیت‌های جهادی و با انگیزه است کار خود را شروع کرده اند و به دنبال توسعه آن در کل استان و کشور هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه گفت:امسال بیش از ۶۲ هزار معلم در بیش از چهل و دو هزار کلاس درس و نزدیک به ۹ هزار واحد آموزشی فارس کار تعلیم وتربیت به دانش آموزان استان را آغاز می کنند.

محمد خلیل عسکری افزود: امسال بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز در سراسر استان وارد مدارس خواهند شد و تمامی تمهیدات بازگشایی حضوری مدارس استان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به آسیب های ایجاد شده آموزشی از فراگیری بیماری کرونا در دوسال گذشته گفت: با رعایت دستورالعمل ها و موازین بهداشتی این بیماری کنترل شد که امروز دانش آموزان می توانند در کنار همکلاسی های خود در کلاس ها حاضر شوند.

دراین مراسم از دکتر محمد علیخانی از دانش آموزان سالهای قبل مدارس عشایری به عنوان چهره علمی و همچنین جانباز ۷۰درصد فرهنگی محمد جعفری از معلمین جامعه عشایری تقدیر شد.

محمد علیخانی از پزشکان برجسته و چهره‌های علمی و دانش آموز نه چندان دور مدارس عشایر فارس و همچنین از یکی از جانبازان عشایر سرافراز استان؛ محمد جعفری، جانباز ۷۰ درصد هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

کد خبر 202656

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید