جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۱۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همزمان با هفته دفاع مقدس، تالار اطلاع رسانی، نمایشگاه آثار دفاع مقدس، کارگروه اسناد و دانشنامه شفاهی دفاع مقدس در سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در شیراز راه اندازی شد.

به گزارش پیام خبر،رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: در تالار اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در شیراز، امکان دسترسی پژوهشگران و دانشجویان به مجموعه کتابخانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و دیگر پیوندهای مربوط به پایگاه‌های اطلاعاتی در کشور وجود دارد.

جعفر ترک زاده افزود: تالار رقمی، تالار دیجیتال و تالار آرشیو سه بخش مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز است که امکان دسترسی الکترونیکی به پایگاه‌های اطلاعاتی، مقالات علمی، نسخه‌های خطی، پایان نامه‌ها، اسناد چاپ سنگی، کتاب‌های نفیس و همه اسناد موجود در کتابخانه ملی ایران را فراهم می‌کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فارس هم در این مراسم گفت: راه اندازی کارگروه دانشنامه دفاع مقدس، شجرنامه استان فارس در دفاع مقدس است که تاریخ شفاهی و ۲ هزار و ۳۰۰ مقاله علمی مربوط به حوزه دفاع مقدس باید در آن جای گیرد.

سردار سعید کوشکی افزود: بسیاری از اسناد و مدارک مربوط به حوزه دفاع مقدس وجود دارد که باید با کار تخصصی در این کارگروه ثبت و به نسل‌های بعد ارائه شود.

همزمان با راه اندازی این دو مجموعه، نمایشگاهی از ۲۰۰ اثر مربوط به دفاع مقدس فارس در تالار اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز راه اندازی شد.

 

کد خبر 202672

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید