جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۵:۲۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به بی نظمی های اخیر جامعه پیام رسان های خارجی فیلتر ومردم به سمت پیام رسان های ایرانی هجوم آوردند که در این رابطه پیام رسانی به اسم ایتا با توجه به اینکه انتظار هجوم ترافیک ساز این هجم از کاربر را نداشت ورودی جدید خود را به روی مخاطبانش بست.

به گزارش پیام خبر، راه اندازی پیام رسان های داخلی تقریبا از سال 96 آغاز شد و صاحب نظران ومسئولان بر ضرورت به کارگیری این پیام رسان ها تاکید داشتند تا جایی که مسئولان از این پیام رسان ها استفاده کردند تا مردم نیز به پیام رسان های داخلی روی آورند اما به دلایل مختلفی از جمله عدم اعتماد مردم به این محصولات نوپا و برخی دیگر به مشکلات فنی و ضعف توانایی این محصولات اقبال عمومی نداشتند.
تا اینکه بنا به ضرورت بحث فیلترینگ مطرح و طی روزهای اخیر به دلیل بی نظمی جامعه پیام رسان های خارجی فیلتر ومردم به سمت پیام رسان های ایرانی هجوم آوردند که در این رابطه پیام رسانی به اسم ایتا با توجه به اینکه انتظار هجوم ترافیک ساز این هجم از کاربر را نداشت ورودی جدید خود را به روی مخاطبانش بست.

ایتا هم اکنون با فقط 140 سرور از جمعیت عظیم 16 میلیونی کاربر پذیرایی می‌کند و چون امکانات‌ اضافه ندارد، مجبور شده ورودى را ببندد.
قویتر کردن شبکه ملی اطلاعات و زیر ساخت های فناورانه کشور در عرصه آی تی، حتما کارآفرینی دیحیتالی را تقویت می کند تا شاهد قطعی های مکرر ایتاها در آینده نباشیم.
در این رابطه عدم موفقیت پیام رسان های داخلی نشان می دهد که برای حمایت از پیام رسان های داخلی، باید رویه و منش قبلی را کنار گذاشت.

با توجه به این موضوع این سوال مطرح است با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به فضای مجازی و راه اندازی پیام رسان های داخلی بسیاری دولت تا چه میزان از این پیام رسان ها حمایت کرده و آیا دوباره پس از راه اندازی پیام رسان های خارجی مردم از پیام رسان های ایرانی استفاده می کنند یا خیر؟

 

 

کد خبر 202696

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید