جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۷ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه آتش نشانان مجاهدین واقعی شهر و سربازان گمنام هستند گفت: حقیقتا آتش نشانان بدون هیچ ادعایی با ایثار و فداکاری مشغول خدمت به شهر و شهروندان هستند.

به گزارش پیام خبر، طاهری در جلسه تجلیل از آتش نشانان شیراز با بیان اینکه آتش نشانان مجاهدین واقعی شهر و سربازان گمنام هستند ضمن خدا قوت به این افراد و تجلیل از فعالیت های آنان گفت: حقیقتا آتش نشانان بدون هیچ ادعایی با ایثار و فداکاری مشغول خدمت به شهر و شهروندان هستند.

 

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شغل آتش نشان در کل جهان شناخته شده است افزود: در جهان امروز که در همه زمینه ها فناوری و تخصص حرف اول را می زند آتش نشانان ما نیز بایددارای تجهیزات کامل باشند. 

 

وی ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان آتش نشانی طی یکسال گذشته تا کنون گفت:طبق بررسی های انجام شده این سازمان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی در بهبود عملکرد خود داشته است.

 

وی همچنین به تصویب سند نظام جامع اطفا حریق شیراز نیز اشاره کرد و افزود: مهم تر از تصویب سند اجرای آن است که بر اثر کنش صحیح شورا و‌شهرداری و سایر دستگاه ها در این سند مسئله به پروژه تبدیل شده است و با این اقدام کارها صحیح تر و دقیق تر انجام خواهد گرفت.

 

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه ظرفیت خوبی در آتش نشانی ایجاد شده ،ایده راه اندازی دانشکده علمی کاربردی آتش نشانی را ناشی از نگاه عالمانه و عمیق رئیس این سازمان دانست.

 

طاهری همچنین افزایش قابل توجه در بودجه آتش نشانی در سال ۱۴۰۱ را یک خیزش بزرگ عنوان کرد و گفت: امیدوارم با این افزایش بودجه سازمان آتش نشانی بتواند تجهیزات را افزایش دهد.

 

وی ابزار به روز و نیروی انسانی چابک را دو‌مقوله جدانشدنی در آتش نشانی ذکر کرد و افزود: حوزه آتش نشانی نیرو انسانی محور است و البته این افراد در صورتی می‌توانند بهترین افسران باشند که تجهیزات کافی داشته باشند.

 

رئیس شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امداد و نجات در کوهستان اشاره داشت و گفت: با توجه به تپوگرافی طبیعی در شیراز که ارتفاعات اطراف شهر است موضوع امداد در کوهستان باید به صورت جدی به آن توجه شود و تجهزات و نیروی انسانی مناسبی برای ارتفاعات باید در نظر گرفته شود.

 

در ادامه رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به فعالیت ۷۰۰نفر آتش نشان در این سازمان گفت: ۹۰ درصد تجهیزات در آتش نشانی فراهم شده است که با توجه به نیروهای کارآمد و تجهیزات مناسب باید به اقدامات رفاهی و معیشتی آتش نشان نیز توجه شود.

 

محمد هادی قانع با بیان اینکه آتش نشانان خط مقدم شهری هستند اضافه کرد: خانواده های آتش نشانان نیز همواره درگیر این شغل هستند که باید بیشتر به افزایش امکانات رفاهی این قشر توجه شود.

در پایان این مراسم از آتش نشانان برتر و فعال تجلیل شد. 

 

کد خبر 202729

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید