پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۱۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مادران شهدا با وجود غم از دست دادن فرزندانشان خود سنگ صبوری برای دیگران بودند.

به گزارش پیام خبر، بهنام نظری عصر امروز یکشنبه 10 مهر در جشن امضا کتاب «به بهاء خریرند» روایت زندگی بانوی صبور و مقاوم، فاطمه عباسی ورده مادر شهیدان احمد، علی، یونس و محمد جوادنیا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: صبر و استقامت مادران شهدا ستودنی است چرا که مادران شهدا زینب وار در برابر غم بزرگ از دست دادن فرزندانشان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه مادران شهدا خود سنگ صبور پدران و خانواده بودند، افزود: این شیر زنان قهرمانان بزرگی را در دامان خود پرورش دادند و با توسل به حضرت زینب(س) و مکتب انسان ساز عاشورا آنها را در راه انقلاب و ارزش های دینی فدا کردند.

وی اضافه کرد: شهدا رفتند تا اسلام و انقلاب زنده بماند و امروز دشمن باید بداند که توظئه ها ی شومش بر روی ملت ایران کارساز نیست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی به حوادث اخیر و ایجاد ناآرامی از سوی برخی افراد نا آگاه بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون شاهد توطئه های دشمنان بوده و هستیم و آنها از هر فرصتی برای ضربه زدن به ارزش های اسلامی بهره گرفته اند اما همواره بذ هوشیاری ملتی آگاه و ولایتمدار نا کام ماندند.

در ادامه این مراسم سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز مادران شهدا را اسوه های صبر و استقامت دانست و گفت: تجلیل از مادران شهدا و تبیین سیره و زندگی آنان در جامعه ضروری است.

وی بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: با ترویج فرهنگ مطالعه در بین نسل جوان و نوجوان می توانیم به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم و این مهم باید در دستور کار نهاد های فرهنگی قرار گیرد.

مهدیان پور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پاسداشت مقام مادران شهدا گفت: این مهم در دستور کار نهاد کتابخانه ها قرار گرفت و برنامه ای تحت عنوان روایت مادری در 31 استان کشور در حال اجرا است.

گفتنی است قرائت شعر و دکلمه در وصف شهدا، مادران شهدا، ایثارگران و خانواده شهدا، اجرای نمایش، تقدیر از نویسنده کتاب، شاعران و خانواده شهیدان جوادنیا از برنامه های جشن امضا کتاب بود و این برنامه معنوی با حضور پرچم مبارک آستان قدس رضوی متبرک شد.

 

کد خبر 202781

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید