جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ۱۸۰ کیلومتر از مرز را به صورت آنلاین رصد می کنیم، گفت:استفاده از پوشش پهپادی مرزها در حال انجام است و اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است اما ایده آل ما این است که تمام مرز را به صورت الکترونیکی پوشش بدهیم.

به گزارش پیام خبر، سردار «مجید شجاع» در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تایباد برگزار شد ضمن تبریک پیشاپیش هفته فراجا با بیان اینکه در حوزه مرزبان یک اشتراکی در حوزه فعالیتی با رسانه ها داریم، شما در حوزه صیانت فرهنگ و ما در حوزه فیزیکی، گفت: رسانه ها با یک دید تحلیلی به مرزها نگاه می کنند زیرا در بازگو کردن تلاش های مرزبانی زبان رسانه رساتر خواهد بود.

 

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته فراجا پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس، افزود:ما در خراسان رضوی با ترکمنستان و افعانستان هم مرز هستیم ۸۳۵ کیلومتر مرز مشترک داریم که حدود ۳۰۰ کیلومتر با افغانستان و ما بقی با ترکمنستان است البته این فقط خط مرزی است ولی یک مسافت ۱۲۰۰ کیلومتری را پیمایش می کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۸ شهرستان مرزی در استان داریم، ادامه داد: گسترش نیروی ما در قالب سه هنگ مرزی درگز، تایباد و سرخس است و ماموریت های کشور افعانستان ویژه هنگ تایباد است ضمن اینکه ۷ دروازه رسمی ورودی در استان داریم که مرز زمینی ریلی سرخس، لطف آباد، باجگیران و شم تیغ فعال است.

 

شجاع با اشاره به اینکه فعال ترین مرز استان دوغارون است هم به لحاظ حجمی و هم تردد، اظهارداشت:از ابتدای سال جاری ۷۹ هزار تریلر و کانتینر و ۲۱ هزار سواری از مرز دوغارون وارد شدند و ۶۵ هزار کامیون ترانزیتی و ۱۹ هزار سواری خارج شدند.

 

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته ورود اتباع خارجی به صورت مجاز سال گذشته ۱۵۸ هزار نفر و امسال ۴۰۰ هزار نفر بوده، گفت:ورود افراد غیر مجاز نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته که بالغ بر ۷۴ هزار نفر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای دهه آخر صفر روزانه ۲ هزار نفر ورودی زائرین را داشتیم از کشورهای هم‌ مرز که در قالب کاروان بودند، افزود:در سال جدید ۱۵۰۰ کیلو مواد مخدرکشف شده است البته ورود مواد مخدر در مرز بسیار ناچیز است.

 

شجاع با تاکید بر اینکه نصب دوربین و امکانات الکترونیکی برای پایش در برخی نقاط مرز انجام شده است، اظهارداشت:برخی از طرح های عمرانی آماده افتتاح است که در هفته فراجا انجام می شود مانند راه اندازی سامانه ویدئو کنفرانس، برقراری ارتباط هات لاین با پدافند ارتش، ایکس ری چمدانی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال در پاسگاه هفده شهریور تایباد و نصب و راه اندازی ۱۲ دستگاه دوربین البسه به صورت آنلاین و آف لاین که بخش اندکی از پروژه های هفته فراجا است.

 

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ۱۸۰ کیلومتر از مرز را به صورت آنلاین رصد می کنیم، گفت:استفاده از پوشش پهپادی مرزها در حال انجام است و اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است اما ایده آل ما این است که تمام مرز را به صورت الکترونیکی پوشش بدهیم.

 

وی با بیان اینکه در مرزها هیچ وضعیت ضد امنیتی نداریم و امنیت کاملا برقرار است، افزود:اتفاقات خوبی در حوزه حقوق و معیشت کارکنان افتاده و آلان در حوزه مرزبانی کمتر دغدغه معیشتی دارند، چند مرحله افزایش حقوق مناسب داشتیم و کارکنان وظیفه در مرزها حدود ۶ میلیون تومان دریافتی دارد همچنین در حوزه جیره نزدیک ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

 

شجاع با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون در حوزه مرزبانی استان شهید نداشتیم، گفت:بخش عمده ما مرزبانان مردمی هستند، آنها مرزبانان اصلی هستند و کمک بسیار خوبی برای نیروهای مرزبانی هستند و ما نیز در حد توانمان هر کمکی نیاز باشد برای مردم مرزنشین انجام می دهیم.

 

کد خبر 202783

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید