جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با هدف تبیین نقش کتابخانه عمومی آیت‌الله دستغیب در تحولات اجتماعی و فرهنگی شهر شیراز و مستندسازی تاریخ کتابخانه‌های عمومی ایران، طرح پژوهشی تاریخ شفاهی کتابخانه آیت‌الله دستغیب شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش پیام خبر، با هدف تبیین نقش کتابخانه عمومی آیت‌الله دستغیب در تحولات اجتماعی و فرهنگی شهر شیراز و مستندسازی تاریخ کتابخانه‌های عمومی ایران، دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در صدد مستندسازی تاریخ شفاهی کتابخانه عمومی آیت‌الله دستغیب شهر شیراز در قالب طرح‌ پژوهشی است.

تبیین نقش کتابخانه عمومی آیت‌الله دستغیب در تحولات اجتماعی و فرهنگی شهر شیراز به کمک ثبت و ضبط میراث غیرمکتوب؛ غنی‌سازی منابع رشته‌ علم اطلاعات و دانش‌شناسی به کمک تجربه‌نگاری از نمونه‌های موفق بومی در زمینه کتابخانه‌های عمومی و جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات تاریخی درباره کتابخانه عمومی آیت‌الله دستغیب شهر شیراز از جمله اهداف این پژوهش است.

پژوهشگران مجرب مقطع دکتری رشته‌های کتابداری(علم اطلاعات و دانش‌شناسی)، تاریخ و علوم‌اجتماعی که در زمینه تاریخ شفاهی سابقه انجام کار عملی دارند، پیشنهاد مستندات و پیوست های خود را همراه با رزومه در دو قالب وُرد و پی. دی. اف تا تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۱ از طریق رایانامه به نشانی research@iranpl.ir ، به دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال کنند. برای انجام این طرح حداکثر ۷ ماه در نظر گرفته شده است.

یادآور می شود: پژوهشگران در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۲۵۷۹۱ داخلی ۱۳۹ تماس بگیرند و یا از طریق رایانامه research@iranpl.ir مکاتبه کنند.

 

کد خبر 202784

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید