جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۳۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از بهره مندی ۱۷ هزار نفر ساعت از خدمات پایگاه های سیار سلامت اجتماعی در شیراز به صورت ماهانه خبر داد.

به گزارش پیام خبر، مصطفی مشفقیان با اشاره به ارائه خدمات پایگاه های سیار سلامت اجتماعی در شیراز به صورت ماهانه گفت: در این رابطه با جانمایی 4 اتوبوس در مناطق محروم شیراز خدمات اجتماعی ارایه می شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه خدمات ارایه شده توسط این اتوبوس ها باید بازده حداکثری داشته باشد،گفت: تشخیص نیازهای اصلی مناطق محروم با محوریت رفع نیازهای بهداشتی، سلامت روان، شهروندی و اجتماعی در مناطق محروم باید مورد توجه واقع شود و تلاش کنیم تا از این ره آورد خدمات موثری را به شهروندان ارائه دهیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه تیم های تخصصی مستقر در منطقه به خدمات رسانی پرداخته در ادامه عنوان کرد: خدمات رسانی به مردم مناطق محروم یکی ازاولویت های اصلی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز بوده که در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی مبنی بر محرومیت زدایی از مناطق محروم تلاش می شود که در نزدیک ترین مکان به محل زندگی افراد به آنان خدمات ارائه شود.

وی بیان کرد: حاصل خدمات اتوبوس های سیار از آموزش به کودک و نوجوان، فرهنگ شهروندی، خدمات مشاوره ای، شناسایی افراد آسیب دیده اجتماعی و ارجاع آنها به مراکز بهزیستی و ناجا بوده است.

معاون شهردار شیراز افزود: خدمات مشاوره ای در قالب های سلامت روان، خانواده، فرزندپروری، اختلالات و حقوقی بوده همچنین حضور مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشت از دیگر خدمات ارایه شده در این اتوبوس ها است.

وی در ادامه به برگزاری کلاسهای تقویتی درسی، هنری، مذهبی و زبان انگلیسی ویژه کودکان و نوجوانان جامه هدف نیز اشاره کرد.

مشفقیان با بیان اینکه این خدمات در قالب های مختلفی ارایه می شوند؛ اضافه کرد: برگزاری اردو، جشن، اجرای جشنواره های متعدد، اجرای برنامه های سوگواره ها، تیاتر های خیابانی و غیر خیابانی بخشی از ویژه برنامه های این اتوبوس ها است.
این مقام مسوول بیان کرد: برگزاری مراسم ها با کمک پایگاه های محل و شوراهای محل برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه دو اتوبوس در دو نوبت صبح و عصر ویژه کودکان و بزرگسالان خدمات رسانی می کنند، عنوان کرد: بلوار اتحاد، شهرک قصرقمشه، شهرک سعدی، عادل آباد، شهرک بهار و بلوار ماذون قشقایی از جمله مناطق کم برخورداری بوده که اتوبوس های سیار سلامت اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز از خدمات آن بهره می برند.
مشفقیان به حمایت از کسب و کارساکنین این محله ها نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری غرفه های فروش از محصولات بانوان محله نیز صورت می پذیرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: روزانه بیش از 300شهروند و ماهانه حدود 17 هزار نفر ساعت و همچنین از اول طرح تاکنون 100 هزار نفر ساعت از خدمات این اتوبوس ها بهره بردند که این یک آمار قابل قبول و قابل توجهی است.

 

 

کد خبر 202792

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید