جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
سه شنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۰۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در استان فارس با بیان اینکه تلاش دشمنان همواره برای خاموش کردن نور اسلام بوده است گفت:اسلام تاریخ مصرف ندارد و کسانی که با اسلام زاویه پیدا می کنند جزو کفار هستند که مخالفت های کفار سبب نمی شود اراده الهی متوقف شود.

به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام علیرضا حدائق در جمع خبرنگاران با اشاره به آیه هایی از قرآن گفت: تلاش دشمنان همواره برای خاموش کردن نور اسلام و نور الهی بوده است و قصد داشتند حقانیت دین را به حاشیه ببرند در صورتی که خداوند خود نور الهی را کامل می کند و وعده الهی حافظ و گسترش دهنده دین است.

مدیر عامل بنیاد و موسسه حضرت مهدی موعود (عج) فارس اضافه کرد: یکی از ویژگی و برکات نور آرامش، نظم، رشد و شکوفایی و عامل وحدت و انسجام است در صورتی که هر کجا ظلمت است اضطراب و تفرقه حاکم است.

وی اسلام را مکتبی جاودانه عنوان کرد و گفت: پشت اسلام خداوند است و مخالفت کفار سبب نمی‌شود اراده الهی تعطیل شود خداوند حافظ و نگهدار دین است.

عضو جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: دشمن می‌خواهد جامعه اسلامی بی نظم پراکنده و مضطرب و عقب مانده باشد که اسلام در مقابله با دشمن راهکارهایی بیان کرده است که در برابر دشمن مقاوم عمل کنیم.

حجت الاسلام حدائق در خصوص نگاه قرآن در مقابله با دشمنان گفت: یکی از روش ها تجهیز مردم به قدرت ایمان است که اگر تقوا پیشه کردید مکر دشمن در شما اثر نمی‌کند و نکته دیگر ممنوعیت دوستی با بیگانگان است.

وی به آیه ای از قرآن اشاره کرد و گفت: آنهایی که دین را مسخره می‌کنند با نگاه دوستی نگاه نکنید اینان عقاید شما را قبول ندارند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه شیطنت دشمنان مربوط به زمان و عصر ما نیست بلکه در تمام دوره جوامع بشری بوده است افزود: ما نیز نباید از تبلیغات دشمن غافل شویم چرا که دشمنان از هر راهی برای نابودی اسلام استفاده می کنند.
وی به افزایش قدرت نظامی تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا باید قدرتمند و مجهز باشیم و همانند خودشان ببینیم دشمن از کدام زاویه هست از همان زاویه برخورد کرد.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به توصیه های قرآن در برابر دشمنان گفت:جایی دشمن با قدرت نظامی سلطه پیدا کند مسلمین باید تقویت کنند و جهاد و روحیه مبارزه داشته باشند و دوستی با شمنان کاری مردود است .
وی در ادامه به اهمیت کار رسانه و خبرنگاران اشاره کرد و افزود: تبلیغات و اطلاع رسانی در انتقال معارف به مردم بسیار با اهمیت است و خبرنگاران نباید در این راه کوتاهی کنند.

وی در خصوص نقش تبلیغات در گسترش معارف، عنوان کرد: تبلیغات یک شمشیر دو سر برنده و بازنده است که اگر در دست انسان های متدین قرار گرفت نقش کاربردی و اگر در دست انسان های مخرّب قرار گرفت کار تخریبی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه نباید در حفظ و گسترش دین کوتاهی کرد، افزود: همانطور که دوره پیشینیان نیز به اتمام رسید دوران ما نیز تمام خواهد شد و در این رابطه باید برای گسترش دین تلاش کرد.

وی افزود:اسلام تاریخ مصرف ندارد و کسانی که با اسلام زاویه پیدا می کنند جزو کفار هستند مخالفت های کفار سبب نمی شود که اراده الهی متوقف شود.

 

کد خبر 202801

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید