پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۵۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بنیانگذار هتل «چمران» با اشاره به اینکه در جهان امروزی تعالی اقتصادی از شاهراه گردشگری عبور می کند، گفت: دیر یا زود باید از درآمدهای ناپایدار انرژی های فسیلی چشم پوشی کنیم و امروزه بسیاری از کشورهای دنیا اقتصاد خود را برپایه توریسم بنا نهاده اند.

به گزارش پیام خبر، محمدحسین شفاعتیان در مراسم روز جهانی «عصای سفید» با حضور جمعی از روشندلان و خانواده های آنان در هتل «چمران» شیراز برگزار شد، گفت: برپایی رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در مناسبت های مختلف به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

بنیانگذار هتل «چمران» با اشاره به این موضوع که در این مجموعه کلان اقامتی میزبان اقشار مختلفی از جامعه خواهیم بود، اظهار داشت: در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ایران فرصت های گرانبهایی برای برپایی آیین های ملی و مذهبی وجود دارد و در مجموعه هتل «چمران» به موازات آمادگی برای میزبانی از رویدادهای مختلف، برگزاری آیین های متنوعی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که هتل بزرگ چمران از ظرفیت هنرمندان روشندل در عرصه های موسیقیایی مختلف بهره خواهد برد، اظهار داشت: جامعه معلولان دارای توانمندی های شگرفی هستند که می توانند در عرصه سازندگی کشور موثر واقع شده و باید فرصت های لازم برای رونمایی از استعدادهای آنها را فراهم کرد.

بنیانگذار هتل «چمران» در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در جهان امروزی تعالی اقتصادی از شاهراه گردشگری عبور می کند، اظهار داشت: دیر یا زود باید از درآمدهای ناپایدار انرژِی های فسیلی چشم پوشی کنیم و امروزه بسیاری از کشورهای دنیا اقتصاد خود را برپایه توریسم بنا نهاده اند.

وی ظرفیت های فارس را در این زمینه بی بدیل توصیف کرد و گفت: سرزمین دیرینه فارس همه مواهب مذهبی، طبیعی، تاریخی، تمدنی، فرهنگی و غیره به صورت یکجا در خود می پروراند و باید با گسترش زیرساخت ها و گسترش افق های فکری زمینه باروری آنها را مهیا کرد.

شفاعتیان در ادامه با تاکید بر این مسئله که کلانشهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و پایتخت فرهنگی کشور استعدادهای کم نظیری در حوزه توریسم دارد، اظهار داشت: باید از تجربه های کشورهایی که در حوزه اقتصاد گردشگری به موفقیت هایی دست یافته اند، بهره برد.

وی در ادامه بیان داشت: کلانشهر شیراز در حوزه زیرساخت های اقامتی با کمبودهای زیادی روبرو است و بلوار «چمران» شیراز فرصت گرانیهایی را برای هتل سازی مهیا کرده که می تواند برند شهر گردشگری را برای شیراز احیا کند.

بنیانگذار هتل «چمران: در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که سرانه فضای سبز در کلانشهر شیراز همواره مسیر زوال را طی کرده، بیان داشت: به بهانه حفظ فضای سبز نباید فرصت های گردشگری را از شیراز دریغ کرد، شهر ما از ظرفیت های بسیاری برای درختکاری و تقویت ریه های شهری برخوردار است که می تواند به جای اصرار بر داشته های پیشین، با نگاهی نوآورانه از آنها برای درختکاری بهره جست.

شفاعتیان در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر این موضوع که هتل بزرگ «چمران» صرفا یک مجتمع اقامتی برای مهمانان خارجی و داخلی نیست، تصریح کرد: در آینده نزدیک برنامه های متنوعی در مناسبت های ملی و مذهبی در هتل بزرگ «چمران» برای شهروندان تدارک خواهیم دید و در فضایی باز میزبان شهروندان فرهنگمدار شیراز خواهیم بود.

 

کد خبر 203020

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید