جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به استقبال شهروندان از تورهای گردشگری از شرکت 21 هزار نفر در تورهای شیراز گردی این سازمان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، مصطفی مشفقیان با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری برای شهروندان شیراز گفت: در این راستا طی یک سال گذشته بیش از 84 هزارنفر ساعت در قالب 527 تور گردشگری شرکت کرده اند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تورهای گردشگری را شامل تور تاریخی_فرهنگی، معرفی مشاهیر شیراز، پروژه های عمرانی شهرداری شیراز، تورهای مناسبتی، تورهای انقلاب، تورهای ویژه محرم، تور باغات، تورهای ادبی، زیارتی و شهروندی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این تور‌ها شهروندان از کلیه مراکز گردشگری، تاریخی، فرهنگی و زیارتی شهر، اماکن کمتر شناخته شده و مهجور تاریخی_فرهنگی شیراز، مسیرهای گردشگری انقلاب، بافت گردی، مسیر گردشگری ادبی، باغات شیراز، بقاع متبرکه و... بازدید کردند افزود: در طی این مدت بیش از 21 هزار نفر از شهروندان مناطق کم برخوردار، مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج، سربازان، خانواده شهدا و ایثارگران، دانش آموزان، میهمانان نوروزی از سراسر کشور و طلاب از این تورها که در مناسبت های مختلف برگزار شد شرکت کردند.

وی در ادامه، فراهم کردن فرصت برای استفاده شهروندان مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهر جهت استفاده از ظرفیت های گردشگری این کلان شهر، معرفی ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر به عموم شهروندان، کمک به ارتقا نشاط اجتماعی در بین شهروندان، توسعه فرهنگ گردشگری شهری و زیارت را از اهداف راه اندازی این تورها برشمرد.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه تورهای تخصصی به طور مستمر توسط این سازمان در حال انجام است، افزود: با توجه به جایگاه شهر کهن شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای فرهنگی و مذهبی ایران و همچنین جایگاه والای آن در نظر دوستداران زبان و ادب پارسی، بواسطه وجود حافظ و سعدی، توجه به مولفه‌های آن در توسعه گردشگری شهر حایز اهمیت است.

 

کد خبر 203061

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید