شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به مناسبت هفته کتاب برگزار شد؛

مشق کتاب اساتید برجسته خوشنویسی شیراز

ویژه برنامه «مشق کتاب، کتابت جملات تاثیرگذار درباره‌ی کتاب» با حضور اساتید برجسته انجمن خوشنویسان شیراز برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، در ادامه برنامه‌های هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، ویژه‌برنامه «مشق کتاب»، با حضور اساتید برجسته انجمن خوشنویسان شیراز در کتابخانه رییسی اردکانی شیراز برگزار شد. در این مراسم جمعی از خوشنویسان شیرازی به کتابت جملات تاثیرگذار درباره‌ی کتاب پرداختند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با اشاره به مشق کتاب عنوان کرد: این برنامه در راستای حمایت هنرمندان از کتاب و کتابخانه انجام شد و امیدوام هنرمندان عزیز استان فارس در سایر رشته های هنری نیز با برگزاری برنامه های ابداعی زمینه ساز ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان هنرمندان و علاقه مندان شوند.

روح الله منوچهری تصریح کرد: آثار کتابت شده با موضوع جملات کتاب و کتابخوانی است و این آثار هنری در کتابخانه های عمومی شیراز قرار خواهد گرفت.

مجید چیزفهم، رییس انجمن خوشنویسان شیراز در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب با اشاره به برنامه مشق کتاب عنوان کرد: این برنامه به عنوان یک بداهه نویسی خوشنویسی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد.

وی به هنر خوشنویسی اشاره کرد و گفت: خوشنویسی هنری است که از دیرباز به عنوان یک هنر مقدس و معنوی از آن نام برده می‌شود و در خیلی از برنامه های فرهنگی، ادبی و مذهبی این هنر حضور داشته و ارتباطی که با سایر هنرها دارد این است که خوشنویسی هنری است که حافظ بسیاری هنرهای دیگر هم بوده است.

رییس انجمن خوشنویسان شیراز به ارتباط خوشنویسی و کتاب اشاره کرد و گفت: در گذشته افرادی بوده اند که با قلم و دوات مطالب را می نگاشتند. اگر غیر از این بود از آثار علمی، ادبی و هنری چیزی برجای نمانده بود. این هنر کماکان و در هر زمانی در خدمت بشریت، فرهنگ و ادب بوده است.

در پایان این نشست، از مجید چیزفهم، فرهاد نصیری، سیداحمد علوی، مجید رستگار، مریم همایونی، سعیده قناعت‌پیشه، محمد جامعی و سیدعبدالسلام غازی، اساتید برجسته خوشنویسی شیراز که در برنامه مشق کتاب حضور داشتند، قدردانی شد.

 

کد خبر 203771

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید