جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
پنج شنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم ملی فوتبال سوئیس با شکست کامرون، موقتا در صدر جدول گروه G قرار گرفتند.

به گزارش پیام خبر، بازی نخست از روز پنجم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد که تیم ملی فوتبال سوئیس به میزبانی ورزشگاه الجنوب و با قضاوت فاکوندو تلو و کمک هایش ایزکیل بریلوفسکی و گابریل چاد مقابل کامرون با یک گل به برتری دست یافت.
نیمه نخست هر دو تیم مسابقه درگیرانه ای را به نمایش گذاشتند اما کامرون عملکرد بهتری نسبت به نماینده اروپا داشت و در دقیقه ۱۰ بازیکن کامرون با شوتی سرکش یان زومر دروازه بان سوئیس را مجبور به واکنش کرد و در ریباند اکامپی موفق به زدن گل نشد.
در دقیقه ۳۹ امبولو درون محوطه کامرون سرنگون شد گه داور اعتقادی به پنالتی نداشت و ضربه کرنری که در ادامه این موقعیت به دست آمد را الودی به خارج از چارچوب زد.
دقیقه ۴۵ آخرین فرصت به دست آمده در بازی را مانوئل اکانجی روی کرنر ارسالی روی دروازه کامرون را با ضربه سر به صورت خطرناکی از کنار دروازه به بیرون زد.
سوئیس ۵۱ به ۴۹ مالکیت بیشتری در نیمه نخست داشت و ۲۸۰ پاس بین بازیکنان این تیم رد و بدل شد و کامرون ۲۷۱ پاس دادند.
نیمه دوم با گل آغاز شد و بریل امبولو روی پاس ژردان شقیری در دقیقه ۴۷، دروازه اندره اونانا سنگربان کامرون را باز کرد و‌ سوئیس پیش افتاد.
چوپوموتینگ در دقیقه ۵۷ حرکت انفجاری و سریع خود را به درون محوطه جریمه سوئیس آغاز کرد که زاویه بسته شوتش به دستان یان زومر خورد و به کرنر رفت.
دقیقه ۶۶ ضربه روبن وارگاس بازیکن سوئیس در آستانه ورود به دروازه کامرون با عکس العمل دیدنی اونانا همراه شد و یک دقیقه بعد امبولو توپ را در مقابل دروازه خالی شیرعای رام نشدنی فوتبال آفریقا به بیرون زد.
در ادامه هم علی رغم تعویض های ریگوبرت سانگ، کامرون موفق به زدن گل تساوی نشد و شیرهای رام نشدنی آفریقا متحمل شکست شدند و در پنجمین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم سفیروویچ در موقعیتی تک به تک با اونانا، نتوانست گل دوم سوئیس را به ثمر برساند و با دخالت دفاع کامرون، توپ به کرنر رفت.
سوئیس نیز با این برد موقتا با سه امتیاز به صدر جدول رده بندی گروه G رفتند.
دیگر بازی حساس این گروه را برزیل و صربستان از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز پنج شنبه سوم آذر برگزار می کنند.

 

کد خبر 203815

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید