چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مسئولیت حفظ محیط زیست بر عهده یک سازمان یا نهاد نیست.

به گزارش پیام خبر از اراک، زهره موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه محیط زیست یک سرمایه ملی و طبیعی و متعلق به آحاد جامعه و نسل فردا است، گفت: همه ما وظیفه سنگینی در حفظ و حراست از آن داریم چرا که این سرمایه ای برای آیندگان است و ما باید از این امانت به خوبی نگهداری کنیم.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: مسئولیت حفظ محیط زیست بر عهده یک سازمان یا نهاد نیست بلکه همگان در این راستا وظیفه دارند و باید در این راستا کوشا باشند.

وی محیط زیست را یک اکو سیستم بسته دانست و بیان کرد: همه کنش و واکنش های گیاهان و جانوران چه مثبت و چه منفی بر روی این اکو سیستم انجام می شود چرا همه آنها در راستای پیشرفت یکدیگر تلاش می کنند.

وی گفت: توسعه پایدار را یک مثلث سه وجهی است که انسان در راس آن و محیط زیست و اقتصاد دو ضلع دیگر آن هستند، که اگر یکی از اینها کارش را درست انجام ندهد دیگران نیز با مشکل مواجه می شوند.

موسوی با تاکید بر اینکه ما مخالف استقرار هیچ صنعتی نیستیم، اضافه کرد: محیط زیست مخالف صنایعی است که موافق قوانین محیط زیست نباشد و بر اساس توسعه پایدار عمل نکند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه فعالیت صنایع و معادن ناخودآگاه خسارت و تخریب هایی را دارند، گفت: صنایعی که آسیب پذیری دارند باید در راستای جبران تلاش کنند.

 

کد خبر 203883

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید