جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۲۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهرم از نجات یک قلاده کفتار راه راه توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، محدثه همتی، اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش از سقوط یک قلاده کفتار راه راه در آب انبار قدیمی بدون آب در منطقه نصیر خانی واقع در دامنه البرز کوه جهرم، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در محل حضور یافته و با رعایت نکات ایمنی و کمک اهالی روستای نصیر خانی این گونه در معرض تهدید را نجات داده و پس از اطمینان از سلامت آن به دامن طبیعت باز گرداندند.

رییس اداره حفاظت شهرستان جهرم با برشمردن عمده دلایل کاهش جمعیت این گونه و سایر گونه های گوشت خوار بزرگ جثه از جمله؛ تخریب زیستگاه، کاهش جمعیت طعمه، کشتار تلافی جویانه از طریق طعمه مسموم، شکار غیر قانونی و تصادفات جاده ای، از تمامی دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه حوادث مشابه، این اداره را مطلع کنند.

کفتارها عمدتا لاشه خوار بوده و به این وسیله نقش مهمی را در پاکسازی طبیعت و جلوگیری از انتشار بیماری ها و آلودگی ها برعهده دارند. کفتارها معمولا در طول شب فعالیت کرده و در طول روز در لانه هایشان استراحت می کنند. ولی در مناطقی که از امنیت کافی برخوردار باشند در روز نیز قابل مشاهده هستند.

 

کد خبر 203890

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید