جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۰۵:۴۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سلسائو فوتبال اروپا با دبل فرناندز، سومین تیم راه یافته به مرحله یک هشتم جام جهانی قطر بود.

به گزارش پیام خبر، آخرین دیدار دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه H به میزبانی ورزشگاه لوسیل با قضاوت علیرضا فغانی و کمک هایش محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی از ایران برگزار شد و تیم پرتغال با دو گل فرناندز، اروگوئه را مغلوب کرد و به عنوان سومین تیم پس از فرانسه و برزیل، گام به دور یک هشتم گذاشت.
اولین فرصت بازی در دقیقه ۱۲ نیمه نخست روی ارسال ضربه کرنر روی دروازه پرتغال به دست آمد که ضربه سر خیمینز روی طاق دروازه فرود آمد تا دروازه این تیم بسته بماند.
دقیقه ۳۳ دومین موقعیت جدی این بازی به وجود آمد جایی که رودریگو بنتانکور هافبک سرشناس اروگوئه یک تنه به خط دفاعی پرتغال زد و با محو کرد مدافعین حریف با دروازه بان تک به تک شد و دیگو کاستا اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.
در ادامه تیم پرتغال های رغم داشتن مالکیت بیشتر نتوانست در امر موقعیت سازی خوب عمل کند و بازی محتاط و درگیرانه دو تیم در میانه زمین، نتیجه ای جز تساوی صفر-صفر در نیمه اول نداشت.
در دقیقه ۵۱ نیمه دوم شوت زوائو فلیکس به تور کنار دروازه اکوادور برخورد کرد تا فرصت خوب گلزنی پرتغالی ها از دست برود.
در دقیقه ۵۴ ارسال برونو فرناندز، روی دروازه اروگوئه در حالی که کریستیانو رونالدو اماده زدن ضربه سر بود اما برخورد نکرد و این سانتر با اشتباه روچت وارد دروازه اروگوئه شد و گل اول بازی رقم خورد.
دقیقه ۷۴ شوت دیدنی مکسی گومز از پشت محوطه جریمه به تیرک دروازه برخورد کرد تا با ناراحتی بازیکنان اروگوئه همراه شود.
دقیقه ۷۷ ضربه ایستگاهی اروگوئه با عبور از خط دفاعی به مدافعین پرتغال برخورد کرد و در بازگشت لوییز سوارز در مقابل دروازه توپش به تور کنار دروازه برخورد کند.
دقیقه ۷۹ جیورجیان دی آراسکائتا با دیگو کاستا تک به تک شد که دروازه بان پرتغال موفق تر بود و نگذاشت گل تساوی اروگوئه به ثمر برسد.
دقیقه ۸۳ ضربه رافائل لیائو از پشت محوطه جریمه اروگوئه با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۱ برخورد توپ به دست خوزه خیمینز را فغانی پنالتی تشخیص نداد اما با اعلام کمک داور ویدئویی و نظر نهایی قاضی ایرانی، پنالتی اعلام شد تا برونو فرناندز گل دوم خود و سلسائو فوتبال اروپا را وارد دروازه اروگوئه کند و در پایان ۲-صفر پیروز میدان باشند.

برونو فرناندز در هشتمین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم فرصت زدن گل سوم را هم داشت که شوت این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد.
در پایان دور دوم بازی های گروه H، پرتغال با شش امتیاز صعودش به دور بعد قطعی شد، غنا سه امتیازی در مکان دوم قرار گرفت و تیم های اروگوئه و کره جنوبی با یک امتیاز، سوم و چهارم هستند.
روز پایانی گروه H جمعه یازدهم آذرماه برگزار خواهد شد که اروگوئه و غنا برای رسیدن به یک هشتم جدال می کنند و کره جنوبی به مصاف پرتغال می رود.

 

کد خبر 203922

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید