جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۹:۳۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه (MCMC)، به تبیین مهم ترین خدمات و دستاوردهای این معاونت در ماه های اخیر پرداخت.

به گزارش پیام خبر، دکتر مهرداد شریفی در این نشست خبری با قدردانی از اصحاب رسانه، نقش فعالان این حوزه در انعکاس چالش های مردم در حوزه سلامت و رفع آن را موثر دانست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به ارایه دو خدمت جدید در مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه طی سه هفته آینده، از پیگیری موارد اقدام به سقط جنین سالم با هدف بررسی فوری و کاهش موارد اقدام به سقط جنین سالم در راستای طرح جوانی جمعیت و همچنین راه اندازی سامانه شناسایی و ثبت موارد بیماران با افکار خودکشی و اقدام به خودکشی در راستای بررسی تخصصی و پیشگیری از خودکشی خبر داد که برای نخستین بار در کشور و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خبر پیگیری برای عقد قرارداد در زمینه خرید یک دستگاه «سایبرنایف» و با هدف ارایه خدمات تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به سرطان گفت: با همکاری وزارت بهداشت و پیگیری استاندار فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز این اقدام انجام و پس از خرید و تحویل به دانشگاه، در بیمارستان نمازی نصب می شود که این امر ارتقای ارایه خدمات درمانی و تشخیصی تخصصی به بیماران مبتلا به سرطان را به همراه دارد.

دکتر شریفی «سایبرنایف» را یک فناوری پیشرفته برای رادیوسرجری غیرتهاجمی و بدون درد معرفی کرد که برای درمان سرطان در هر نقطه از بدن ارایه می شود.

رشد ۳۷درصدی خدمت رسانی به بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه طی ۷ ماه نخست امسال

دکتر شریفی ادامه داد: در هفت ماه نخست سال جاری به ۸۴۸ هزار و ۷۰۶ بیمار بستری در بیمارستان های دولتی زیرمجموعه دانشگاه خدمات درمانی لازم ارایه شده است که این میزان در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: مقایسه آمار مراجعه بیماران به درمانگاه های دانشگاهی در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز نشان از رشد ۱۹ درصدی ویزیت بیماران در درمانگاه های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارد.

بستری ۲۲۰ هزار و ۲۴۹ بیمار در بخش های مراکز درمانی دولتی، مراجعه یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۸۵۸ بیمار به بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه، ویزیت یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۰۷ بیمار در درمانگاه های دولتی، انجام بیش از ۸۸ هزار اعمال جراحی در بیمارستان های دولتی و ارایه چهار میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۷۲ خدمت پاراکلینیکی در مراکز درمانی دولتی دانشگاه در هفت ماه نخست سال جاری، بخشی از خدمات ارایه شده در حوزه درمان بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

رسیدگی به هزار و ۷۹۳ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه

انجام بیش از پنج هزار بازدید نظارتی از مراکز ارایه دهنده خدمات درمانی در یک سال گذشته، رسیدگی به هزار و ۷۹۳ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه و تعطیلی ۲۰ مرکز غیرمجاز ارایه دهنده خدمات سلامت در ۶ ماهه نخست سال جاری، از دیگر مواردی بود که معاون درمان دانشگاه در این نشست خبری عنوان کرد.

 

کد خبر 203932

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید