پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
جمعه, ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ۰۰:۴۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم ملی ژاپن با خلق شگفتی دیگر، اسپانیا را مغلوب کرد و به عنوان صدرنشین راهی دور یک هشتم شد.

به گزارش پیام خبر، در روز سوم از دور سوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و از گروه E، تیم ملی فوتبال اسپانیا به میزبانی ورزشگاه خلیفه با قضاوت ویکتور گومز از آفریقای جنوبی مقابل ژاپن ۲-یک مغلوب شد تا نماینده آسیا پس از آلمان، لاروخا را هم از پیش رو بردارد شگفتی دیگری را خلق کند.

در نیمه نخست اسپانیا با گل دقیقه 11 الوارو موراتا، یک-صفر پیروز به رختکن رفت.

نیمه دوم را ژاپنی ها هجومی آغاز کردند و در دقایق ۴۸ و ۵۱ ریتسو دوآن و آئو تاناکا دروازه اسپانیا را باز کردند و ۲-یک پیش افتادند.

در ادامه ماتادورها برای زدن گل تساوی تلاش کردند اما دفاع جانانه سامورایی ها مانع اسپانیا شد و ژاپن پیروز میدان شد تا با 6 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم شود.

در دیگر مسابقه این گروه تیم ملی آلمان به میزبانی ورزشگاه البیت به مصاف کاستاریکا رفت و ۴-۲ به برتری دست یافت اما نتوانست راهی دور بعد شود تا ژرمن ها نیز ناکام جام جهانی قطر باشد.

در نیمه نخست آلمان با گل دقیقه ۱۰ سرژ گنبری به برتری دست یافت ولی در دقایق ۵۸ و ۷۰ نیمه دوم یلتسین تجدا و خوان پابلو وارگاس کاستاریکا ۲-یک از ژرمن ها جلو افتاد اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۷۳ کای هاورتز کار را به تساوی ۲-۲ کشید.

آلمانی ها در دقیقه ۸۵ و ۹۱ توسط کای هاورتز و نیکلاس فولکروگ به گل سوم و چهارم نیز دست یافتند و ۴-۲ پیروز شدند با این حال این برد نتوانست تلخی وداع مانشافت را از جان جهانی کم کند.

دیدار آلمان و کاستاریکا را استفانی فراپارت، نئوزا بک و کارن دیاز قضاوت کردند تا نخستین قضاوت داوران زن در تاریخ جام جهانی مردان ثبت شود.

در دور یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی ژاپن با شش و اسپانیا با چهار امتیاز راهی دور یک هشتم شدند، آلمان مدعی و بزرگ با چهار امتیاز و تفاضل گل کمتر از ماتادورها سوم شد و کاستاریکا با سه امتیاز در قعر جدول جای گرفت.

در مرحله یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲، ژاپن به مصاف کرواسی می رود و اسپانیا رودرروی مراکش قرار می گیرد.

 

کد خبر 203992

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید