چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۷:۴۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: حفظ باغات شهر شیراز و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در اولویت مدیریت شهری کلانشهر شیراز قرار بگیرد.

به گزارش پیام خبر، عطا پورشیرازاد، در همایش هوای پاک که در شیراز برگزار شد با قدردانی از همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهرداری شیراز در برگزاری این همایش گفت: برای حفظ هوای پاک در شهر شیراز با انجام اقدامات لازم تلاش می کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با تاکید بر لزوم حفظ باغات شیراز برای حفظ پاکی هوا افزود: حفظ باغات شهری در شیراز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از عوامل حفاظت موثر از هوای پاک است. 
وی با تاکید بر وجود وضعیت هوای قابل قبول در شهر شیراز اظهار کرد: در سال ١۴٠٠ تنها ١۵ روز ناسالم برای گروه های حساس وجود داشته و در سال ١۴٠١ نیز ٣٩ روز بوده است.

پورشیرزاد افزود: در سال ١۴٠٠ هم تنها 2 روز پرخطر برای تمام گروه ها وجود داشت و این آمار درسال ١۴٠١ به ٩ روز رسید و حفظ باغات شهر شیراز و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در اولویت مدیریت شهری کلانشهر شیراز قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با توجه به وظایف خود، کارگروه مدیریت هوای پاک در استان فارس را تشکیل داده است و طی 6 جلسه ای که تاکنون برگزار شده ١٩ مصوبه در این کارگروه به تصویب رسیده و ١٢ مصوبه هم برای خروج کارخانه های آلاینده نیز مصوب شده است.
 

 

کد خبر 204944

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید