جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۹:۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاچانوف و سیتسیپاس، جواز حضور در نیمه نهایی تنیس آزاد استرالیا را کسب کردند.

به گزارش پیام خبر، مرحله یک چهارم نهایی یکصد و یازدهمین دوره رقابت‌های تنیس آزاد دو هزار امتیازی و نخستین گرند اسلم سال ۲۰۲۳، با انجام دو بازی در ورزشگاه ملبورن پارک پیگیری شد و استفانوس سیتسیپاس بخت دوم قهرمانی از یونان با نتیجه ۳-صفر مقابل یری لهچکا از چک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.
سیتسیپاس در این بازی با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۶-۴ حریف چکی را از پیش رو برداشت.
در دیگر مسابقه برگزار شده کارن خاچانوف روس در دو ست سباستین کوردا از آمریکا را برد تا در دور نیمه نهایی حریف سیتسیپاس یونانی شود.
در ادامه دور نیمه نهایی نواک جوکوویچ از صربستان بخت چهارم قهرمانی در رقابتی جذاب با آندری روبلف از روسیه رقابت می کند و تامی پل از آمریکا به مصاف هم وطنش بن شلتون می رود.
مسابقات در زمین هارد کورت با پوشش گرین سِت برگزار شد و فینالیست‌ های بخش مردان ۱۲۰۰ امتیاز تعلق خواهد گرفت.
جایزه قهرمان مسابقات تنیس گرند اسلم استرالیا در بخش انفرادی دو میلیون و ۹۷۵ هزار دلار است و به فینالیست یک میلیون و ۶۲۵ هزار دلار اهدا می‌شود.
در تاریخ تنیس ازاد استرالیا که از سال ۱۹۰۵ سابقه برگزاری دارد در بخش انفرادی، مردان نوواک جوکوویچ از صربستان با ۹ قهرمانی رکورددار است و روی امرسون از استرالیا و راجر فدرر سوئیسی با شش قهرمانی جایگاه دوم مشترک را به خود اختصاص دادند. 
جوکوویچ صرب در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ جام قهرمانی گرند اسلم استرالیا را بالای سر برده است.

 

کد خبر 205076

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید