جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
یکشنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۴۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برگزیدگان نخستین جشنواره ملی خلاقیت‌های ادبی و هنری در استان فارس تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار پیام خبر، در مراسمی که یکشنبه 9 بهمن جاری در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز با حضور دانش‌آموزان و آموزگاران برتر برگزار شد، محمود رضایی دشت ارژنی دبیر علمی نخستین جشنواره ملی خلاقیت‌های ادبی و هنری استان فارس اعلام کرد: انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی هرسال یک همایش بین المللی در یکی از دانشگاه ها برگزار می کند که امسال این رویداد به میزبانی شیراز با رویکرد آموزش و پرورش بود.

 

وی با بیان اینکه در سراسر کشور تنها استانی که در دو سطح فرهنگیان و دانش‌آموزان این رویداد را برگزار می‌کند فارس است، افزود: تمام توان خود را بکار گرفتیم که حداکثر اطلاع‌رسانی در این رابطه شکل بگیرد.

 

به گفته دبیر علمی نخستین جشنواره ملی خلاقیت‌های ادبی و هنری استان فارس، بیش از ۱۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که داوری آثار در بخش زبان و ادب فارسی دانشگاه شیراز با مشارکت کارگروه‌های تخصصی شکل گرفت و آثار به قضاوت گذاشته شد و در نهایت سه نفر در هر بخش منتخب شد.

 

رضایی دشت ارژنی ادامه داد: امروز در دو بخش فرهنگیان و دانشجویان از منتخبان تقدیر می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این مراسم، گفت: از اهتمامی که گروه ادبیات فارسی به خرج دادند و تعاملی که بین همکاران شکل گرفت سپاسگزارم.

 

محمدخلیل عسکری افزود: امروز شاهد برگزاری نخستین جشنواره ملی خلاقیت ادبی و هنری هستیم در رشته‌هایی که نوعا به هویت فرهنگ و تمدن ایران بزرگ و اسلام بر می گردد. یکی از اتفاقات خاصی که مخصوصا دهه اخیر که در فضای مجازی پیش آمد بحث بحران هویت بود.

 

وی تصریح کرد: امروز در بدنه دانش‌آموزی دچار بحران هویت شدیم اما حوزه شعر و شاعری دستخوش این تغییرات نشد و این حوزه همچنان حیات‌بخش و تحول‌آفرین کار خود را ادامه داد چراکه شاعر و گوینده هویت‌ساز و هویت‌بخش است.

 

مدیرکل آموزش و پروش فارس با بیان اینکه شعر در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین است، ادامه داد: شعر و شاعر یکی از عناصر اصلی هویت ایران زمین است. شعر با هویت دینی ما پیوند ناگسستنی دارد.

وی تاکید کرد: تا نامی از هویت ملی به میان می‌آید شعر زیبای «ایران مرز پرگهر» طنین‌انداز می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز آموزش و پرورش با دانش‌آموز محوری در مسیر تحول قرار گرفته است. ای بسا آنچه دانش‌آموزان از قِبَل این جشنواره می‌آموزد سال‌ها در کلاس درس نخواهند آموخت.

 

در این مراسم، دکتر سعید حسام‌پور، رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز با عنوان «یکی بر سر شاخه بُن می‌برید» در ارتباط با «تاثیر شیوه‌های آموزشی بر خلاقیت‌های ادبی و هنری» به سخنرانی پرداخت. 

 

کد خبر 205153

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید