شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به اینکه 75 طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتبار 977 میلیارد تومان در طول ایام مبارک دهه فجر در فارس به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، به بهره برداری می رسد، گفت: سه باب بهره برداری مجتمع خدمات رفاهی با 65 میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش پیام خبر، علیرضا راستیار، امروز در نشست خبری اعلام برنامه های دهه فجر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، گفت: 430 دستگاه راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند و 700 نفر راهدار وظیفه فعالیت را به عهده دارند 24 ساعت قبل از هر بارش همکاران در راهدارخانه حضور می یابند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به اینکه مجموعه راهداری به عنوان سربازان گمنام جاده ای فعالیت می کنند، اظهار کرد: از ابتدای سال کار با راهداری نوروزی آغاز می شود و با سفرهای تابستانی و زمستان ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه نگهداری راه ها، شامل بهسازی وضعیت روکش محورها و نگهداری ابنیه از جمله وظایف این سازمان است، اضافه کرد: استان فارس در زمره رتبه یک کشور در رابطه با تعداد پل های روی محورهای مواصلاتی قرار دارد.
راستیار با اشاره به اینکه 12 هزار کیلومتر راه روستانیی داریم که 50 درصد آسفالت و مابقی خاکی و شوسه هست، افزود: احداث راه روستایی بالای 20 خانوار در دستور کار است و احداث راه روستایی برای 159 روستا انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 200 خودرو در ناوگان حوزه حمل و نقل جاده ای وجود دارد، اظهار کرد: 800 هزار سفر در 10 ماهه با هشت میلیون و 200 هزار مسافر انجام شد که 17 و نیم درصد تعداد سفرها افزایش داشته ایم.

راستیار با اشاره به اینکه رانندگان و همکاران حوزه حمل و نقل جاده ای در اربعین به خوبی همکاری کردند، افزود: پنج هزار و 977 نفر راننده در حوزه حمل و نقل فعال هستند و از 121 نقطه 113 نقطه صورت جلسه رفع نواقص شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه 75 طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای با 977 میلیارد تومان در طول ایام مبارک دهه فجر در فارس به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، به بهره برداری می رسد، گفت: 36 طرح نگهداری راه ها، روکش آسفالت با طول 665 کیلومتر، هشت طرح نصب علائم راهنمایی، 2 طرح نگهداری ابنیه با 40 دستگاه پل با هفت میلیارد تومان، در حوزه ساخت و توسعه راه های روستایی 108 کیلومتر در 22 طرح با ارزش 253 میلیارد تومان، حوزه حمل و نقل چهار طرح 104 میلیارد تومان و سه باب بهره برداری مجتمع خدمات رفاهی با 65 میلیارد تومان افتتاح می شود.

 

کد خبر 205176

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید