شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۳۳
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت:در ایام دهه فجر ۴۱ پروژه ورزشی در سطح استان افتتاح می شود که با افتتاح آن ها ۵۹ هزار و ۵۷۸ متر مربع به متراژ فضای ورزشی استان اضافه می شود.

به گزارش پیام خبر،حیدر صفرپور در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح برنامه های پیش رو اداره کل در دهه فجر پرداخت و گفت:این ایام با سه شعار نشاط آفرینی ، مردم محوری و جوان گرایی در سراسر استان با ۵۸۰ رویداد ورزشی و مشارکت هیئت های مختلف ورزشی و گروه ها و سازمان های مردم نهاد عرصه ورزش و جوانان برگزار می شود .

مدیر کل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: یکی از شاخصه های اصلی که طی یکسال گذشته در حوزه های مختلف مورد نظر ورزش و جوانان که همواره مطرح بوده است این بود که آن چه در زیر سایه ورزش مغفول مانده است امروز فارس توانسته‌ در سطح کشور در حوزه جوانان ستادهای ساماندهی موفق به کسب رتبه اول شود.

صفرپور تصریح کرد: حوزه جوانان حوزه ای است که نگاه فرا دستگاهی و فرا وزارتی به آن است و باید در جهت رفع حل مشکلات جوانان هم افزایی ویژه به آن داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به اینکه شاخصه دیگری که به آن ورود داشته ایم حوزه ورزش است که با پشت سر گذاشتن پاندمی دوران رکود و تعطیلی کرونا، مجموعه های ورزشی فعال و ورزشکاران حضور پررنگ تری داشته اند، افزود: در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر که برگزار شد، استان فارس توانست در رتبه سوم قرار گیرد.

صفرپور در ادامه به تشریح پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: هیچ شهرستانی در فارس نیست که با افتتاحیه های دهه فجر پروژه افتتاح نشده داشته باشد و کمتر جایی در استان است که پروژه افتتاح شده و‌ به بهره برداری رسیده ای نداشته باشد.

وی ادامه داد: در این ایام ۴۱ پروژه ورزشی در سطح استان در ادامه پروژه های هفته تربیت بدنی و هفته دولت افتتاح می شود که با افتتاح آن ۵۴ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی رو باز و بیش از ۵ هزار متر مربع به فضای سرپوشیده و در مجموع ۵۹ هزار و ۵۷۸ متر مربع به متراژ فضای ورزشی استان اضافه می شود.

صفرپور با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی استان به ۵۴.۳ سانتی متر افزایش می یابد افزود:هیچ یک از پروژه های افتتاحی نیمه تمام نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها این افتخار نصیب فارس می شود که طی یکسال گذشته ۱۴۱ پروژه افتتاح شده است و این در حالیست که با بضاعت نیروی انسانی و اعتباراتی که پاسخگوی استان نیست؛ در صورتی که همراهی مسئولان استانی نبود فارس نمی توانست به این جایگاه دست یابد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با وجود افتتاح این پروژه های عمرانی در این ایام اما هنوز فارس استان اول در سطح کشور در حوزه پروژه های نیمه تمام عمرانی در رتبه اول است. 
اتفاقات ناخوشایند در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کاهش اعتبارات وزارت ورزش وکاهش ۱۲.۳ درصدی اعتبارات ورزش نسبت به سال گذشته مواردی بود که مدیر کل ورزش و جوانان به آن اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام حوزه ورزش جوانان و عمران را تحت شعاع قرار می دهد، اما این موضوع را شاهد هستیم که در بخش تخصیص اعتبارات این نگاه حاکم نیست و باید این موضوع را در نظر داشت که این حوزه ورزش کشور را تحت شعاع قرار خواهد گرفت و در صورت کاهش اعتبارات این حوزه خدمت رسانی این دستگاه هم مشکل است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در این نشست به سفر مدیر عامل توسعه و نگهداری تجهیزات ورزشی اشاره کرد و افزود: طی بازدید صورت گرفته از دو ورزشگاه پارس و ورزشگاه شش هزار نفری دو محور در این زمینه پیش بینی شده است و باتوجه به افتتاح زود هنگام این پروژه ها بیشترین آسیب وارد شده است.
وی اظهار داشت: مقرر شد تا رویکرد جدیدی اتخاذ شود و از دو ظرفیت شرکت توسعه و دستگاه های اجرایی استان برای تکمیل این دو ورزشگاه استفاده شود.

صفرپور ابراز کرد: باتوجه به اینکه این دو پروژه ملی است اهم کار ورزش و جوانان در این پروژه پیگیری است.
این مقام مسئول تاکید کرد: در کنار هم قرار گرفتن این دو ظرفیت موجب می شود تا در کوتاه مدت این دو پروژه به فاز افتتاح برسد.

برگزاری ۱۳ رویداد ورزشی در ایام دهه فجر

در ادامه این نشست دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اداره کل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن ۴۴اُمین سالگرد طلیعه فجر انقلاب اسلامی ۵۸۰ رویداد ورزشی در سطح استان برگزار می شود.

شکوهی عنوان کرد: امسال پس از پشت سر گذاشتن بیماری همه گیر کرونا رونق به ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی برگشته و امید است دهه فجر طلیعه حضور دوباره ورزشکاران در محلات در حوزه برگزاری مسابقات و رویداهای ورزشی باشد.

وی عنوان کرد: فارس در ایام دهه مبارک فجر با افتتاح ۴۱ پروژه عمرانی در سطح استان، برای سومین بار این استان جزو سه استان برتر کشور در حوزه عمرانی و افتتاح پروژه ها خواهد بود.

شکوهی از برگزاری ۱۳ رویداد ورزشی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: رویداد مردمی اتم از جمله این برنامه هاست که به صورت مردم محور در قالب تجارب مردمی برگزار می شود و فارس از اولین استان هایی است که نسبت به برگزاری این رویداد اعلام آمادگی کرد و از فروردین ماه ۱۴۰۲ فراخوان این رویداد اعلام خواهد شد.
معاون امور جوانان به دیگر برنامه های برگزاری این اداره کل در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: مسابقه کتابخوانی حکومت جهانی خدا برای جوانان ۱۸ تا ۳۰ ، اجرای مراسم پیاده روی سراسری در استان فارس در روز جمعه ۱۴ بهمن، رویداد در انتظار خورشید در سطح استان به مناسبت فرا رسیدن ایام میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، دومین جشن گلریزان جوانان در سطح استان و برگزاری کارگاه های ازدواج به همت سازمان های مردم نهاد، طرح بشرا با هدف توانمندسازی دختران جوان روستایی و عشایر از دیگر برنامه های اجرایی ایام الله دهه فجر است .

 

کد خبر 205196

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید