پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۵۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اداره کل هواشناسی فارس طی اطلاعیه ای نسبت به سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی، ارتفاعات مرکزی و شرقی و کولاک برف در شمال غرب و اتفاعات نیمه شمالی این استان هشدار داد.

به گزارش پیام خبر،اداره کل هواشناسی فارس نسبت به سطح نارنجی هواشناسی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید، بارش برف هشدار داد و اعلام کرد:این سامانه جدید بارشی از ظهر دوشنبه ۱۷ بهمن در نیمه شمالی مناطق غربی و مرکزی استان آغاز خواهد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
 همچنین سه شنبه ۱۸ بهمن نیز این سامانه جدید در استان به ویژه مناطق غرب، شمال غرب و مرکزی و برای چهارشنبه ۱۹ بهمن هم در نیمه شمالی به ویژه سپیدان فعال است.

لغزندگی جاده هاٰ‌، سقوط بهمن
 اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی،‌ آب گرفتگی معابر، مه گرفتگی و کاهش دید، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در نیمه شمالی و نواحی غربی، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد شهری و جاده ای، آسیب به سازه های موقت،‌ بارش تگرگ در نقاط مستعد و سقوط بهمن در نواحی کوهستانی وجود دارد.

در این اطلاعیه هواشناسی فارس به سامانه دوم که از عصر چهارشنبه 19 بهمن شروع خواهد شد که با کاهش دما و یخبندان در استان به ویژه نیمه شمالی مناطق مرکزی و شرقی همراه استٰ، هشدار داد.

 نوح مخاطره همچون کاهش محسوس دما به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد در نیمه شمالی استان و کاهش محسوس دما به طور میانگین بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی گراد در نیمه جنوبی استان وجود دارد.

همچنین ٰ‌به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ، سوخت کافیٰ در سفر های برون شهری به ویژه در نواحی کوهستانی، ٰمحافظت و عایق بندی لوله ها و تاسیسات آب، استفاده از ضد یخ در ماشین الات،‌ مدیریت در مصرف سوخت و حامل های انرژی به ویِژه گاز، پرهیز از صعود و عدم اسکان در ارتفاعات توصیه می شود.

 

کد خبر 205329

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید