جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ۲۲:۲۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبرداد: 

کاهش 30 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شیراز

معاون حمل و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در شیراز میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی امسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پیام خبر، هادی شه‌دوست شیرازی عنوان کرد:

کاهش ۳۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در معابر شهری شیراز که به تایید شورای هماهنگی ترافیک استان فارس هم رسیده، آن هم در مدت کمتر از یکسال موفقیت بزرگی برای مدیریت شهری محسوب می‌شود که حاصل سیاست‌گذاری درست برای بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند ترافیکی است.

معاون حمل و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز با قدردانی از تلاش کارکنان مدیریت کنترل ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: عمده معابر شهری هم اکنون در سیطره سامانه‌های هوشمند ترافیکی است که بصورت شبانه روزی بر روند ترافیک شیراز نظارت هدفمند و هوشمند دارند.

وی ادامه داد: در حالیکه تا سال ۹۷ فقط ده سامانه ثبت تخلف در شیراز فعال بوده، با راه اندازی ۳۲ سامانه جدید در سال جاری تعداد سامانه‌های فعال دارای کد ثبت تخلف سرعت در شیراز به ۶۲ سامانه رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند ترافیکی از جمله مهمترین سیاست‌های مدیریت شهری در شیراز است، ادامه داد: علاوه بر ۶۲ سامانه‌ ثبت تخلف، قریب به ۳۰۰ سامانه هوشمند نظارت تصویری هم در شیراز فعال است که حضور فیزیکی پلیس راهور در معابر شهری را موثرتر می‌کند.

شه‌دوست شیرازی ادامه داد: سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف هم اکنون در بخش کنترل سرعت در بزرگراه‌های شیراز فعال هستند اما بزودی در دیگر تخلفات از جمله ثبت تخلف فقدان معاینه فنی هم فعال می‌شوند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز ادامه داد: در سال جدید نیز ۳۴ سامانه هوشمند جدید ثبت تخلف با سرمایه شهرداری شیراز راه اندازی خواهد شد و امیدواریم ۱۰۰ سامانه نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال کنیم.

وی ابراز کرد: برای نخستین بار سامانه تخلف ساکن نیز در شهر شیراز موفق به اخذ کد صدور جریمه از سوی پلیس راهور شده که از طریق سامانه‌های نظارت تصویری تخلفاتی چون پارک دوبل یا توقف در محل‌های توقف ممنوع را ثبت کرده و جریمه لازم را صادر خواهد کرد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: پنج سامانه خودرویی ثبت تخلف رانندگی نیز در شیراز فعال شده و آماده فعالیت در حوزه کنترل ترافیک این کلانشهر با همکاری پلیس راهور است.

شه‌دوست شیرازی ابراز کرد: با موافقت شورای اسلامی شهر شیراز برای سال جدید جهش اعتباری ویژه‌ای در بخش مدیریت کنترل ترافیک شهرداری شیراز رخ داده که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ روند هوشمندسازی مدیریت کنترل ترافیک در شیراز استمرار یابد.

وی ادامه داد: از جمله طرح‌های مهم سال آینده اجرای پروژه کنترل هوشمند محدوده کم آلاینده (LEZ) با نصب و راه اندازی ۶۰ سامانه هوشمند خواهد بود که تردد خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در معابر مرکزی شهر شیراز را کنترل خواهد کرد.

 

کد خبر 206081

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید