شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: زیرگذر «حضرتی» مورد توجه ویژه قرار می گیرد و در این طرح بحث تسهیل دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هم دنبال می شود.

به گزارش پیام خبر، علی اکبر سلطانی، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای محور زندیه و میدان «توپخانه» در شهر شیراز هویت های تاریخی و توریست گردی در نظر گرفته شده است و زیرگذر «حضرتی» هم مورد توجه ویژه قرار می گیرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بهترین گزینه اجرای تونل در این مکان است که کمک به بهبود مرکز ترافیکی شهر شیراز را هم در پی دارد و مسدود شدن خیابان حضرتی را نخواهیم داشت و صد متر به صدمتر فضا آزاد می شود و گذر برقرار است.
وی اعلام کرد: این مسیر دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) و محور زندیه را ظرف ۲۴ ماه تسهیل خواهد کرد.
سلطانی ادامه داد: طرح زیرگذر «حضرتی» شیراز با هدف تسهیل دسترسی به بافت تاریخی شیراز اجرا می شود و در این طرح بحث تسهیل دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هم دنبال می شود.
وی اضافه کرد: این طرح در شمار پروژه‌های اولویت یک در طرح جامع ترافیک شهری قرار دارد و دارای ابعاد رونق اقتصادی و گردشگری در بافت تاریخی است.
سلطانی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، شاهد کسادی کسبه مسیر خیابان «حضرتی» نخواهیم بود هم گفت: اعبار این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
وی در خصوص کمربندی شیراز، حدفاصل پل «شهید اسکندری» تا پل فسا هم گفت: مسئولیت محور به عهده مسکن و شهرسازی است و در سنوات مختلف با طرح تفضیلی، معضلاتی در این کمربندی را شاهد بوده ایم.
سلطانی افزود: طی چند تفاهم نامه، اجرای تقاطع ها در نظر گرفته شده که هنوز اجرا نشده اند و در نهایت شورا و شهرداری شیراز و مسکن و شهرسازی و استاندار فارس ورود جدی تری در این حوزه داشتند و طبق تفاهم نامه نهایی از ۴۲ کیلومتر کمربندی، ۱۸ کیلومتر توسط شهرداری شیراز ایمن سازی و ۲۴ کیلومتر دیگر توسط مسکن شهرسازی و .... ایمن سازی خواهد شد و تقاطع «سفیر» و قائم توسط مسکن و شهرسازی در عید سعید فطر کلنگ زنی خواهد شد.
محمد امین، هم با اشاره به ایجاد زیرساخت دسترسی مناسب به بافت تاریخی شیراز گفت: این ابرپروژه ابعاد مختلف دارد که پیاده محوری، تامین پارکینگ، بهسازی فضاهای شهری و ... را در برمی گیرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: کاهش ترافیک، تغییر و طرح هندسی معابر هم در این پروژه مورد توجه ویژه قرار دارد و شهرداری شیراز ۱۴ سال است در این حوزه ورود کرده و چهار مشاور اصلی طرح هایی ارائه کرده اند که به تصویب رسیده است.
وی اضافه کرد: خط یک و چهار مترو در جناحین بافت تاریخی را داریم و ایستگاه مترو در میدان «شاهزاده قاسم (ع)» هم در کنار بافت تعبیه شده است که از نقاط قوت این طرح در کنار پیاده راه است.
امین در خصوص احداث پارکینگ در این بافت اظهار کرد: پارکینگ «شهید دستغیب» به گونه ای طراحی شده که علاوه بر خودروهای سواری برای اتوبوس های گردشگری هم فضای پارک در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: از ظرفیت دانشگاه علم و صنعت برای روان شدن ترافیک در این بافت در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 206153

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید