چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۷:۴۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۵ اتوبوس برای اجرای طرح قرار زیارت اختصاص یافته است که اتوبوس‌ها کامل استیکر شده‌اند و فضاسازی داخل اتوبوس با المان‌های مختلف ظرفیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی را فراهم کرده است.

حسین باغگلی در گفت‌‌وگو با خبرنگار‌ پیام خبر در خصوص اجرای طرح اتوبوس‌های قرار زیارت در ایام نوروز، اظهار کرد: طرح اتوبوس‌های قرار زیارت از سال‌های گذشته در حال اجرا است اما امروزبه منظور ترویج فرهنگ زیارت و ارتقا کیفی سطح زیارت در پی افزایش و تعمیم آن به تمامی اقشار جامعه هستیم.

وی افزود: قالب طرح مذکور تشرف گروهی شهروندان و مجاورین حرم مطهر رضوی است و تا کنون اتوبوس‌ها از مساجد به ویژه مساجد کم‌برخودار به حرم مطهر رضوی اعزام می‌شدند که در بازه زمانی 3 ساعته اتوبوس را در اختیار آن‌ها قرار می‌دادیم و حجم گسترده‌ای از این اتوبوس‌های در روزهای چهارشنبه و پنجش‌شنبه اعزام می‌شدند. به طور میانگین روزانه 10 تور زیارتی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نهایتا 15 تور زیارتی اغزام می‌شدند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از به‌کارگیری 5 اتوبوس در برای اجرای طرح قرار زیارت خبر داد و گفت: طرح قرار زیارت را گسترش خواهیم داد به نحوی که مخاطب این طرح صرفا مساجد و محلات کم‌برخوردار نباشد و این طرح را به نسل جوان و مخاطبین مختلف نیز تعمیم می‌دهیم. ضمن اینکه علاوه بر تشرف گروهی به حرم مطهر رضوی، ویژه‌برنامه تور زیارتی نیز تعریف می‌شود که در کنار زیارت سایر برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا شود.

باغگلی در خصوص طراحی و فضاسازی اتوبوس‌‌های این طرح، عنوان کرد: 5 اتوبوس کامل استیکر شده‌اند و به طرح قرار زیارت اختصاص یافته‌‌اند و فضاسازی داخل اتوبوس با المان‌های مختلف ظرفیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی را فراهم کرده است. ضمن اینکه برای مدتی که شهروندان در اتوبوس حضور دارند برنامه‌هایی از جمله ارائه سبک زندگی رضوی، ترویج فرهنگ زیارت، شناخت امام رضا (ع)، پخش کلیپ، رادیو زیارت و ... پیش‌بینی شده است. 

وی از اجرای 30 تور زیارتی در هر روز از ایام نوروز خبر داد: روزانه 30 تور زیارتی پیش‌بینی می‌شود.برای ارائه خدمات متفاوت در پی افزایش تعداد اتوبوس‌ها هستیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های متنوع در تورهای زیارتی تاکید کرد: برنامه تورهای زیارتی ناظر به مخاطبین متفاوت است به عنوان مثال برای نسل جوان و زوجین برنامه متفاوتی خواهیم داشت. برخی طرح‌های باشگاه‌محور وجود دارد که این ظرفیت‌ها را در تورهای گردشگری برای اجرای تورهای تخصصی و زیارتی به کار خواهیم گرفت.

باغگلی در نهایت تصریح کرد: طرح قرار زیارت با رویکرد هم‌افزایی و همکاری با نهادهای ذی‌ربط انجام می‌پذیرد.

 

کد خبر 206325

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید