شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۴۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آئین افتتاحیه ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز، امروز در فرهنگسرای کتاب با حضور جمعی از مسئولان از جمله استاندار فارس، شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و... برگزار شد.

آئین افتتاحیه ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز، امروز در فرهنگسرای کتاب با حضور جمعی از مسئولان از جمله استاندار فارس، شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و... برگزار شد.

غلامرضا غلامی، در این مراسم گفت: در ۱۹ اسفند به همت شهردار شیراز، مطالبات کارکنان شهرداری پرداخت شد.

رئیس خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حقوق کارگران و کارکنان شهرداری شیراز قبل از مدیران در اولویت خواهد بود.

ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز

غلامی اعلام کرد: ۱۱۰ میلیارد تومان فقط به حوزه عمرانی شهر در ایام نوروز اختصاص یافته است و حدود سه هزار نفر از کارکنان شهرداری شیراز در ستاد اجرایی خدمات سفر شیراز خدمت می کنند.

وی تصریح کرد: نگاه ما در سال ۱۴۰۲ تحقق شهر ایمن است و با حمایت شهردار شیراز در چهارشنبه سوری حادثه خاصی نداشتیم که نشان می دهد قدم به قدم به سمت شهر ایمن در حرکت هستیم.

غلامی گفت: نرم افزار اطلاع رسانی در ورودی های شیراز برای ارایه اطلاعات مورد نیاز گردشگران در ایام نوروز فعال است که از ترافیک در شهر و سرگردانی گردشگران جلوگیری می کند.

سه هزار پرسنل شهرداری شیراز در نوروز در خدمت گردشگران و زائران هستند

محمدحسن اسدی، هم در این مراسم گفت: این مراسم هر ساله ۲۸ اسفند برگزار می شد که امسال به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ۲ روز زودتر برگزار شده است.

ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز - محمدحسن اسدی، شهردار شیراز

شهردار شیراز ادامه داد: دستگاه های زیربط مختلف در ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز مستقر هستند و سه هزار پرسنل شهرداری شیراز در نوروز در خدمت گردشگران و زائران هستند و ۴۰۰ نفر از نیروهای بسیج موضوع عدم چادر زدن در نقاط غیر مناسب شهر را هدایت می کنند.

وی اعلام کرد: سازمان آتش نشانی شیراز در نوروز در آماده باش کامل است و برای ترافیک هم تدابیر اندیشیده شده است و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در حرم حضرت شاهچراغ، حافظیه، قبور شهدا و ... برنامه تحویل سال را خواهد داشت.

وی ادامه داد: تبلیغات شهری با محوریت ماه مبارک رمضان انجام شده و چند میلیارد تومان برای موکب های افطار مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

لزوم حفظ شان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایام نوروز

محمدهادی ایمانیه، نیز در این مراسم با تشکر از اقدامات شهرداری شیراز گفت: انتظار داریم در ایام نوروز، ورودی های شهر جلوه ای از شهر زیبای شیراز باشد.

ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز - محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس

استاندار فارس افزود: برای بحث ترافیک و دسترسی به اماکن مطهر شیراز تمهیدات در نظر گرفته شده است و همکاری دستگاه ها و مردم در این حوزه اثربخش است.

ایمانیه اضافه کرد: شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است و مسافران نوروزی حفظ شئون پوشش را در اولویت قرار دهند و در عین مهمان نوازی بر این موضوع و همچنین حفظ حرمت ایام مبارک رمضان تاکید داریم.

گردشگری مهمترین ظرفیت شهر شیراز است

مهدی طاهری، هم ضمن قدردانی از تمام کسانی که ستاد را آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی کردند، گفت: تلاش بر این بوده که آنچه شایسته میهمانان این شهر مقدس است صورت گیرد و بدون هیچ مشکلی این ایان به خوبی سپری شود.

ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز  - مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: از سال گذشته تدببر خوبی در کمیسیون خدمات شهری صورت گرفت که شامل برقراری ستاد نظارتی برای رصد فعاایت ستاد نوروزی بود که امسال هم مستقر است و اعتقاد تمام دستگاه های شهری این است که آنچه صورت گرفت، آثار خوبی از خود به جای گذاشت.

طاهری اضافه کرد: سال گذشته با ورود تورهای نوروزی روبرو بودیم که در سالیان گذشته به دلیل بیماری از سفر منع بودند و شوکی به شیراز وارد شده بود و در ایام کرونا، اخبار ناگواری گفته شده بود که شیراز ظرفیت پذیرش ندارد که اعلام می کنم که گردشگری مهمترین ظرفیت شهر شیراز است و سایر موارد مانند دانشگاه و صنعت ظرفیت های بعدی آن است و اگر گردشگری مورد توجه قرا نگیرد، حق این شهر ادا نشده است.

وی تصریح کرد: هر شهری به سوغاتی خاص خودش مشهور است و اگر در مورد شیراز در این مورد بپرسند سیاهه ای از اسامی سوغات داده می شود و خواهش می کنم از همه مردم شیراز که بزرگترین سوغانی که به میهمانان و زائران شیراز می دهید، خاطرات خوش باشد.

ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز

ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز

 

کد خبر 206426

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید