پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جان‌ لوئیجی بوفون، دروازه‌بان بزرگ ایتالیایی توماس توخل را به عنوان مربی فوق‌العاده باهوش و حساس تحسین کرد.

به گزارش پیام خبر به نقل از ایسنا و به نقل از مدیااستار، جان‌ لوئیجی بوفون، دروازه‌بان بزرگ ایتالیایی توماس توخل را به عنوان مربی فوق‌العاده باهوش و حساس تحسین کرد.

این دروازه بان ایتالیایی که در فصل ۱۹-۲۰۱۸ زیر نظر توخل در پاری‌سن‌ژرمن بازی کرده بود، گفت: در دوران فوتبالم فقط یکی، دو فرد بسیار باهوش را ملاقات کردم که یکی از آن‌ها توماس توخل بوده است. این مربی آلمانی بسیار باهوش است و می‌تواند بلافاصله احساس رختکن را متوجه شود.

بوفون در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز گفت: به ندرت چنین چیزی را تجربه کرده‌ام. او همدلی زیادی با بازیکنان نشان می‌دهد، باورپذیر است و انرژی مثبتی دارد و در کل یک مربی فوق‌العاده است.

بوفون پس از تنها یک فصل حضور در PSG، به یوونتوس بازگشت و اکنون در سری B با باشگاه اول خود یعنی پارما بازی می‌کند.

علاوه بر این، بوفون از دانش فوتبالی توخل نیز تمجید کرد. قهرمان جام‌ جهانی سال ۲۰۰۶ در پایان گفت: تمرینات و ایده‌های فوتبال تهاجمی او فوق العاده بود و مثل ایده‌های یک مربی تراز اول است.

قبل از حضور در فرانسه، توخل هیچ تجربه‌ای به عنوان مربی خارج از آلمان نداشت. او در بوندس‌لیگا هدایت ماینتس و بوروسیا دورتموند را عهده‌دار شده بود. او با دورتموند او در سال ۲۰۱۷ برنده جام حذفی شد. توخل روی نیمکت مربیگری در پاریس، دو قهرمانی در لیگ و یک جام حذفی را به دست آورد.

توخل در ایستگاه بعدی خود در چلسی، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱ شد و از سوی فدراسیون جهانی فیفا به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد. این مربی ۴۹ ساله از سپتامبر گذشته که از چلسی اخراج شد، در هیچ تیمی مربیگری نکرده است.

 

کد خبر 206671

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید