پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۶:۱۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در راستای صیانت و حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته بیش از 5 هزار هکتار از اراضی استان فارس از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگشت. ‌

به گزارش پیام خبر،رییس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: رفع تصرف از اراضی دولتی در سال گذشته تا آخرین روزهای اسفند ماه ادامه یافت و با اجرای احکام رفع تصرف از 2450 هکتار از اراضی حاشیه سد ملاصدرا در شهرستان اقلید آمار رفع تصرفات استان فارس به دو برابر افزایش یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در ادامه با اشاره به مختومه شدن 1215 پرونده در حوزه مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری های غیر مجاز در سال گذشته تصریح کرد: بیش از یک هزار 800 هکتار از اراضی آزاد شده در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی، 595 هکتار در حوزه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و 104هکتار نیز در حوزه اراضی چهار گانه تحت حفاظت محیط زیست بوده است.

وی همچنین از آزاد سازی 45 هکتار از اراضی حوزه حریم و بستر رودخانه ها و سواحل تالاب های استان خبر داد و افزود: در حوزه مقابله با زمین خواری بیش از 2100 پرونده جاری در دادگستری فارس وجود دارد.

وی همچنین از مسلوب المنفعه شدن 1468 حلقه چاه در استان فارس در راستای صیانت از منابع آب استان و پیشگیری از برداشت های غیر مجاز خبر داد و خاظر نشان ساخت از این تعاد 478 حلقه چاه در نتیجه آراء صادره دادگاه ها بوده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری دستگاه های متولی که در رفع تصرفات به ایفای نقش پرداختند تصریح کرد: در سالی که گذشت همه سازمان های مسئول در امور زمین همکاری مناسبی را با دستگاه قضایی استان در رفع تصرفات داشته اند که این همکاری متقابل با قدرت بیشتر و در راستای مبارزه با زمین خواری و حفاظت از حقوق بیت المال در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 207004

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید