جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۰:۲۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه خوزستان جزو 14 استان دارای هنرستان فعال با رشته های هنری است، رویکرد این اداره کل در سال تحصیلی جدید را توسعه آموزش های هنری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر از خوزستان، حجت الاسلام رضا کلاه کج، در نشست صمیمانه با رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در محل هنرستان دخترانه هنرهای زیبای اهواز، با اشاره به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مبنی بر توسعه آموزش های هنری اظهار کرد: در سال تحصیلی پیش رو، برنامه های مدون و بودجه ویژه ای برای فراهم کردن امکانات آموزشی و تجهیزات لازم برای راه اندازی کارگاه نمایش و فیلم تصویب شده که این مهم با هماهنگی و پیگیری مسئولان آموزش و پرورش قابل حصول می باشد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نصب چندین بیلبورد در بهترین نقاط سطح شهر به ویژه بزرگراه‌های اهواز را جزو برنامه های این اداره کل دانست و تبلیغات محیطی را جزو نخستین و ضروری ترین فعالیت های پیش رو بیان کرد. 

وی با اشاره به راه اندازی رشته سینما در هنرستان دخترانه و امکان افزایش رشته ها تصریح کرد: استان خوزستان جزو 14 استان دارای هنرستان فعال با رشته های هنری است و به منظور توسعه بیشتر هنرستان ها، هماهنگی لازم با اداره کل آموزش و پرورش انجام شده و مکاتبات اداری برای راه اندازی هنرستان‌های مشابه در دیگر شهر های استان طی سال تحصیلی آینده انجام شده است.

حجت‌الاسلام کلاه کج با بیان اینکه آموزش رایگان هنر در مناطق محروم مانند سال های گذشته انجام خواهد شد، از انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور اجرای این برنامه در سال جاری خبر داد و این همکاری را زمینه ساز اتفاقات آموزشی بسیار مثبت در زمینه های هنری برشمرد.

در ادامه، تقی زاده با اشاره به اینکه توسعه هنرستان های دخترانه و رشته های هنری آن جزو ضروریات آموزش های هنری است، استقبال بسیار دانش آموزان و خانواده ها را طی سال گذشته قابل توجه خواند. 

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز تصویب و راه اندازی دیگر رشته های هنری مورد تقاضا در هنرستان های هنرهای زیبا را در راستای ساماندهی آموزش های غیرحرفه ای در فضای مجازی و مکان های فاقد صلاحیت و مجوز، بسیار موثر و کارگشا دانست. 

وی این مهم را با تحقق برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با ترسیم یک نقشه راه طی سال های آینده قابل دسترسی تلقی نمود.

در پایان مقرر شد با توجه به ظرفیت های موجود، کارشناسی های انجام شده و استقبال خانواده ها، نسبت به تصویب و اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی رشته های نمایش و موسیقی در سال تحصیلی جدید اقدام لازم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

 

کد خبر 209507

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید