جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
پنج شنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۳۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وزیر میراث فرهنگی در سفر یک روزه خود به فارس از بناهای تاریخی کوار و فیروزآباد بازدید و بر ضرورت توجه به این بناها تاکید کرد.

به گزارش پیام خبر،عزت الله ضرغامی در سفر یک روزه خود به فارس و بازدید از پل تاریخی کوار ضمن اشاره به وجود ۴۲ اثر ثبتی و ۵۵ اثرغیر ثبتی دارای ارزش تاریخی در کوار گفت: به نظر می رسد مجموعه ابنیه تاریخی در کوار ظرفیت افزوده شدن به منظر جهانی ساسانی را دارد.

وزیر میراث فرهنگی کشور ادامه داد: به پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی در این خصوص تاکید می کنیم که کار تحقیقی کاملی انجام دهد و معتقدم کوار به دلیل وجود بیش از ۱۰ اثر ساسانی قابل ثبت در منظر جهانی ساسانی است.

خاطر نشان می شود در این بازدید وزیر میراث فرهنگی در خصوص رفع مشکلات میراث فرهنگی کوار دستورات لازم را داد و نامه ای در این خصوص به امضا رساند تا توسط وزارت میراث فرهنگی مورد پیگیری قرار بگیرد.

 

وجود زیرساخت تله‌کابین در کنار قلعه‌دختر فیروزآباد فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری است

سید عزت‌الله ضرغامی در ادامه سفر خود به استان فارس در بازدید از میراث‌جهانی قلعه‌دختر فیروزآباد گفت: وجود تله‌کابین برای بازدید از این قلعه و مناطق اطراف آن یک ظرفیت موثر است که زیرساخت آن وجود دارد و با جذب سرمایه‌گذار می‌توان از آن استفاده موثر به عمل آورد، زیرا وجود تله‌کابین در رونق گرفتن یک منطقه گردشگری نقش موثری دارد.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: اداره‌کل میراث.فرهنگی فارس ماکت آثار تاریخی محور جهانی ساسانی را در ابعاد بزرگتر تهیه کرده و در معرض گردشگران این منطقه قرار دهد.

وی افزود: ساخت گنبد در معماری ساسانی برای نخستین بار یک موضوع مهم است و نشان از نوآوری ایرانی است که یک سازه دایره‌ای را بر روی پلان چهارگوش کار کرده است.

ضرغامی در این بازدید همچنین در خصوص تکمیل سریع‌تر و راه‌اندازی مجتمع رفاهی قلعه‌دختر فیروزآباد تاکید کرد.

 

فیروزآباد با ۸۴ رشته فعال صنایع دستی از مناطق فعال حوزه صنایع دستی کشور است

وزیر میراث فرهنگی در سفر خود به فارس و بازدید از محور جهانی ساسانی از نمایشگاه‌ هنرمندان صنایع دستی هنرمندان فیروزآباد که در مجاورت کاخ جهانی اردشیر در سیاه چادرهای عشایری بود بازدید کرد.

۲۶۰ رشته فعال صنایع دستی در فارس وجود دارد که ۸۴ رشته صنایع دستی از این تعداد در فیروزآباد فعال است و ۱۰ هزار بافنده دست بافته های داری از جمله فرش، گبه، جاجیم و ... وجود دارد که خود گواه ظرفیت غنی فیروزآباد در زمینه صنایع دستی است‌.

ثبت فیروزآباد به عنوان شهر ملی دست بافته های عشایری از ظرفیت های بومی است که باید در کنار میراث فرهنگی و صنعت گردشگری این منطقه مورد توجه و تاکید در صنعت گردشگری قرار بگیرد.

 

کد خبر 210034

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید