پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۴۲
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اولین نشست هم افزایی فعالان حوزه کودک استان فارس صبح امروز (۴ خرداد ماه ۱۴۰۲) در مرکز فرهنگی آموزشی فرهنگیان شیراز به همت گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو و به میزبانی مرکز علمی کاربردی غدیر برگزار شد.

به گزارش پیام خبر،رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در این ویژه برنامه اظهار کرد: در اسناد تحولی ما مردم نقش پررنگی را دارند که شاهد آن هستیم که بهارنکو در این عرصه بسیار موفق عمل کرده است.

مجتبی همتی ‌فر عنوان کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک سازکاری را طراحی کرد که ما به عنوان حاکمیت به شکل ویژه یاریگر مردم باشد و آنجا بود که یارستان کودکستان شکل گرفت تا رویش‌ها و جوانه‌های موجود در سطح جامعه کشف و حمایت شود.

وی با بیان اینکه یارستان کودکستان یک سازوکار بود و نه یک رویداد، در ادامه خاطر نشان کرد: فارس در این سازکار پیشرو و پیشتاز بود که ویژه برنامه متفاوتی را با عنوان قرار کودکی برگزار کرد که نشان می‌دهد با اعتماد به متولیان آن می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را شکل دهد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تاکید بر اینکه این راه پیش گرفته شده در فارس می‌بایست این هدف را دنبال کرده که رویداد نباشد و تبدیل به سازکار شود، افزود: تا زنجیره ای شدن، نو آوری داشتن ، تبادل تجربه، تعامل بین میدان و اهالی فکر و تولید کننده محصولات خلاقیت را با خود به همراه داشته باشد.

همتی فر در پایان اضافه کرد: قوت گرفتن، قوی شدن و همراهی با یک دیگر می‌تواند این قرار مردمی و شبکه را خیلی محکم کند و ما نیز خودمان را حامی و پشتیبان میبینیم و امیدواریم که بتوانیم یاریگر شما باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این رویداد عنوان کرد: مجموعه بهار نکو مثل همیشه در زمینه مردمی بودن فعالیت‌ها و حلقه‌های میانی پیشرو بوده است.

حمید رضا قانعی با بیان اینکه تشکیل شبکه مردمی عرصه کودک به این شکل نشان می دهد که دانشگاه علمی کاربردی غدیر بر این مهم تمرکز دارد، گفت: و با آغاز فعالیت خود در حوزه کودک به عنوان آینده سازان کشور آن هم به صورت مردمی نشان می‌دهد که مجموعه بهارنکو آینده نگری خیلی خوبی کرده و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

وی در ادامه افزود: امروزه مسئله مهمی که همه جوامع با آن مواجه هستند شیوه های تربیت و همچنین مهارتهای کودکان و نونهالان است که در تمام مجامع دانشگاهی دنیا به صورت جدی پیگیری می‌شود.

قانعی با بیان اینکه در کشور ما نیز چند سالی است که شاهد آن هستیم به شکل ویژه ای در این عرصه ورود کرده، افزود: در برخی از مجموعه ها به تولید محصول رسیده و همچنین در حال یادگیری ادبیات همراهی و همزیستی با کودکان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌بایست کودک را در ابتدا با هویت های جامعه ایرانی اسلامی آشنا کنیم، گفت: چون این امر در سنین نوجوانی و بلوغ سخت تر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: اتفاق مهم این بوده که مجموعه های فرهنگی متمرکز شده و تولید محتوا را از برای نونهال و خردسالان داشته باشند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه هر زمانی که فارس در هر حوزه‌ای ورود کرده منشاء خیر اثر برای کشور شده است. عنوان کرد: امیدوارم از این چنین کارها که نیاز جامعه ما بوده را بیشتر در استان فارس ببینیم‌ چرا که این استان ظرفیت های جدی در این زمینه دارد.

قانعی با اشاره به نمایشگاه دایر شده در این رویداد گفت: این نمایشگاه مجموعه ظرفیت‌های استان فارس در رشته های مختلف بوده که به نظر می آید برخی از شرکت ها و گروه های مردمی که در اینجا حضور دارند به بلوغ بیشتری رسیده اند و حوزه بازار پردازی، مفاهیم اقتصادی و هنر بنیان را جدی تر گرفته و صرفاً به ارائه محتوا نپرداخته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین توانسته اند با بازار پردازی محصولات خودشان، کاراکترهایی خلق کنند که با کودکان ارتباط بهتر و معنادار تری برقرار کنند. 

در ادامه قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی غدیر گفت: شبکه مردمی عرصه کودک به همت گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو توسط دانشگاه علمی کاربردی غدیر شکل گرفت.

سید حمید حسینی هدف از راه اندازی شبکه مردمی عرصه کودکی را تعامل بین فعالان عرصه کودک و حاکمیت برشمرد و گفت: در طول تاریخ ثابت شده که درخشان‌ترین حرکت‌ها حرکت های مردمی بودند که از کف جامعه جوشیده و به حاکمیت رسیده است.

وی اضافه کرد: به همین منظور این شبکه مردمی و فعال را شکل دادیم و با برگزاری اولین قرار کودکی سعی کردیم تا این ارتباط را شکل دهیم تا در ادامه شاهد رقم خوردن اتفاقات اثرگذار و متفاوتی را در حوزه مهم کودک باشیم.

در ادامه فعالان عرصه کودک به تجربه‌گویی‌های موثر این عرصه پرداختند و در پایان نیز از مرامنامه شبکه مردمی عرصه کودکی و سایت این شبکه رونمایی شد.

لازم به ذکر است که در حاشیه این ویژه برنامه نمایشگاه ارائه‌دهندگان خدمات و تولیدکنندگان محصولات حوزه‌ی کودک در استان نیز برگزار شد.

 

کد خبر 210037

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید