جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۲۲:۵۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه

همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی :

راه اندازی مشاوره حقوقی رایگان از طریق سامانه تلفنی 129 

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با همکاری مرکز وکلا،کارشناسان رسمی قوه قضائیه فارس اقدام به راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی 129 کرده است.

به گزارش پیام خبر،حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه افتتاح سامانه تلفنی مشاوره حقوقی رایگان129 هدف از ایجاد و راه اندازی این سامانه تلفنی را آشنایی مردم با مسائل حقوقی، ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان ارائه نمونه دادخواست ها به شهروندان، کاهش ورودی پرونده های دادگستری، ارائه راهنمایی و مشاوره های صحیح توسط مشاورین و وکلای خبره، شناسایی موارد خشونت خانگی و کودک آزاری و ارائه حمایت های حقوقی و روانشناختی و پیشگیری از وقوع جرم خواند.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه آشنایی با مسایل حقوقی وآشنایی مردم با قوانین از اصول مسلم حقوق هر شهروند ایرانی است تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با همکاری مرکز وکلا،کارشناسان رسمی قوه قضائیه فارس اقدام به راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی 129 کرده است.

وی در خصوص ارائه خدمات مشاوره حقوقی از طریق سامانه تلفنی 129 گفت: ارائه مشاوره حقوقی روزهای شنبه تا پنج شنبه هر هفته و از ساعت 7:30 الی 14 می باشد و به صورت همزمان این سامانه 30 تماس از شهروندان را پاسخگو خواهد بود و در حال حاضر امکان برقرای تماس با این سامانه به صورت رایگان برای شهروندان امکان پذیر شده است و در آینده ای نزدیک همه مردم استان فارس امکان برقراری تماس را خواهند داشت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس خدمات مشاوره حقوقی در این سامانه را شامل مشاوره حقوقی توسط کارشناسان و وکلای مجرب، پیام های صوتی ضبط شده و دریافت انتقادات و پیشنهادات و ارائه مشاوره در خصوص نمونه فرم ها و دادخواست ها دانست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه افزود: در حوزه مشاوره های حقوقی خدمات مشاوره حقوقی از طریق گفتگوی زنده توسط کارشناسان و وکلا ی مجرب در حوزه های خانواده و اطفال و امور قرارداد ها انجام می شود که با افزایش کارشناسان ارائه خدمات در حوزه های تخصصی دیگر نیز امکان پذیر خواهد شد.

وی افزود: در بخش پیام های صوتی ضبط شده نیز قریب به 120 پیام حقوقی ضبط شده وجود دارد که در زمان انتظار افراد به منظور دریافت خدمات مشاوره می توانند از این پیام ها در حوزه های خانواده،اطفال ،قرارداد های ملکی و خودرو استفاده کنند.

وی گفت: به منظور دریافت نمونه فرم دادخواستها نیز شهروندان می توانند به آدرسhttps://129i.ir مراجعه نمایند و نمونه فرم های مورد نظر را مشاهده کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان از ارائه خدمات مشاوره روانشناختی و اجتماعی از طریق این سامانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در آینده خدمات مشاوره ای مرتبط با خشونت های خانگی و کودک آزاری در این سامانه ارائه می گردد که پس از دریافت گزارش از سوی شهروندان مبنی بر خشونت خانگی و کودک آزاری در کوتاهترین زمان گزارش های ارسالی از طریق کارشناسان مورد پیگیری قرار می گیرد و خدمات حقوقی، روانشناختی و اجتماعی به گروه هدف ارائه می شود.

 

کد خبر 205434

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید